كلاهبرداران رمال دستگير شدند

سرهنگ ابراهيم عرب‌زاده در شرح جزئیات عمليات شب گذشته پليس شهرستان اظهار داشت: واحد گشت كلانتري ۱۱ بوشهر حين گشت‌زني در خيابان يادگار امام اين شهر به يك خودرو پژو مشكوك و آن را متوقف مي‌كند. وي اضافه كرد: پس از كشف مقادیري زيوآلات از اين خودرو و ضد و نقيض‌گويي‌هاي راننده، خودرو و راننده …

سرهنگ ابراهيم عرب‌زاده در شرح جزئیات عمليات شب گذشته پليس شهرستان اظهار داشت: واحد گشت كلانتري ۱۱ بوشهر حين گشت‌زني در خيابان يادگار امام اين شهر به يك خودرو پژو مشكوك و آن را متوقف مي‌كند. وي اضافه كرد: پس از كشف مقادیري زيوآلات از اين خودرو و ضد و نقيض‌گويي‌هاي راننده، خودرو و راننده به كلانتري منتقل شد.

تحقیقات از متهمان

به گفته سرهنگ عرب‌زاده در تحقيقات بعدي مشخص شد متهم دستگير شده اهل يكي از شهرهاي شمال شرق كشور است كه به همراه دو نفر همدستش تحت پوشش كمك‌هاي خيرخواهانه وارد خانه شهروندان شده و پس از جلب اعتماد آنان زيوالات و طلاجات آنان را به سرقت مي‌بردند. وي با بيان اينكه يكي از همدستان اين متهم بلافاصله در شهر گناوه شناسايي و دستگير شد، به شگرد اين افراد اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: اين متهمان سه واحد مسكوني در شهر گناوه اجاره و اجناس كم ارزش و بنجول را از بازار گناوه خريد سپس در شهر بوشهر با مراجعه به منزل شهروندان به عنوان افراد خير اجناس را در اختيار خانم منزل قرار داده تا به نيازمنداني كه مي‌شناسد هديه دهد. سرهنگ عرب‌زاده در ادامه بيان كرد: پس از اعتماد ساكنان منزل به كلاهبرداران به ظاهر خير آنان به شيوه رمالي و فالگيري و حل‌مشكلات اقدام به سرقت طلا، زيورالات و اشيای قيمتي منزل مي‌كردند.

اعتراف به ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان بوشهر با بيان اينكه دستگيرشدگان تاكنون پنج فقره سرقت طلا و زيورآلات در شهرهاي ديلم و بوشهر اعتراف كرده‌اند اظهار داشت: احتمال كلاهبرداري‌هاي بيشتر اين افراد در ساير شهرهاي استان و كشور وجود دارد. وي گفت: در بازرسي از مخفيگاه آنان مقادير زيادي انگشتر، تك پوش، گوشواره، گردنبند، پلاك، زنجير، ساعت مچي و تلفن همراه و اقلامي ديگر كشف شده است. اين مقام انتظامي توصيه كرد شهروندان مشكلات خود را با تعقل، تدبير، هميت، تلاش و توكل به خداوند چاره‌انديشي كنند و از اعتماد به افراد رمال، سودجو و كلاهبردار خودداري كنند. گفتني است متهمان دستگیرشده براي انجام تحقيقات تكميلي و کشف موارد احتمالی دیگر سرقت همچنان در اختيار نیروهای انتظامی هستند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا