تورم مناطق شهری به ١٢,٢‌درصد کاهش یافت

همچنین تورم نقطه به نقطه با ٥/٠‌درصد کاهش برابر با ٤/٩درصد محاسبه شد. گزارش شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در دی ماه نشان می‌دهد، شاخص کل (برمبنای‌سال پایه ١٣٩٠) در این ماه به عدد ٤/٢٢٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣/٠‌درصد افزایش داشته و افزایش شاخص کل نسبت به ماه …

همچنین تورم نقطه به نقطه با ٥/٠‌درصد کاهش برابر با ٤/٩درصد محاسبه شد.
گزارش شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در دی ماه نشان می‌دهد، شاخص کل (برمبنای‌سال پایه ١٣٩٠) در این ماه به عدد ٤/٢٢٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣/٠‌درصد افزایش داشته و افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه‌سال قبل (تورم نقطه به نقطه)،٤/٩‌درصد است که نسبت به ماه قبل ٥/٠‌درصد کاهش یافته است. همچنین شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، در این ماه به رقم ٤/٢٦٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٨/٠درصد افزایش یافت و شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ٦/٢٥٨رسید که نسبت به ماه قبل ٨/٠درصد افزایش داشت.
شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نیز نسبت به ماه مشابه‌سال قبل ٧/٧درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم ١٢ ماهه این گروه ٣/١٠‌درصد ثبت شد. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه‌سال قبل٧/٧‌درصد افزایش داشته و‌درصد تغییرات این گروه در ١٢ ماه منتهی به دی‌ماه ٩٤ نسبت به دوره مشابه‌سال قبل ١/١٠‌درصد است که نسبت به آذر ماه کاهش داشته است. شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در دی ماه ٩٤ به رقم ٦/٢١٠ رسید که نسبت به ماه قبل بدون تغییر بود. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه‌سال قبل ٢/١٠‌درصد بود و نرخ تورم ١٢ ماهه منتهی به دی ماه ٩٤، نسبت به دوره مشابه‌سال قبل این گروه ٢/١٣‌درصد است که نسبت به تورم ١٢ ماهه منتهی به آذرماه ٩٤،کاهش ٥/٠‌درصدی دارد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا