ظريف محبوب هست‌با استيضاح محبوب‌تر هم مي‌شود

اين جريان كه تمام تلاش خود را در مجلس به كار گرفت تا وزرايي مانند ارشاد و علوم را تخريب كنند و مجوز ورود به كابينه را به آنها ندهند، از وزارت خارجه غافل شدند و موفقيت‌هاي پشت‌سر هم اين وزارتخانه براي روحاني و دولت يازدهم سبب كينه‌ورزي اين جماعت از ظريف شد. حال كه …

اين جريان كه تمام تلاش خود را در مجلس به كار گرفت تا وزرايي مانند ارشاد و علوم را تخريب كنند و مجوز ورود به كابينه را به آنها ندهند، از وزارت خارجه غافل شدند و موفقيت‌هاي پشت‌سر هم اين وزارتخانه براي روحاني و دولت يازدهم سبب كينه‌ورزي اين جماعت از ظريف شد. حال كه محبوبيت و علاقه جامعه مدني و مردم را به اين چهره هميشه‌خندان و كارگشاي سياست ايران ديده‌اند، كمر بسته‌اند تا اين فرد را زيرفشار ببرند. در همين راستا، جريان‌هاي نزديك به پايداري با ايجاد شائبه اينكه:«آیا زمان استیضاح دکتر ظریف فرانرسیده است؟»مدعي مي‌شوند، ظريف را بايد براي حل مشكلات كشور كه مآخذه كرد! اين جماعت ادعا مي‌كنند:« برای چندمین بار جناب آقای دکتر ظریف با جان کری همتای آمریکایی در حاشیه نشست اقتصادی داووس دیدار و گفت‌وگو کرد. اين جماعت كه همواره نشان‌داده اخبار منتشره از جانب‌ آنها دروغ و شايعه و بي اساس بوده است، ادعا مي‌كند:
«بر اساس اخبار منتشر شده این گفت‌وگوها  غیرهسته‌ای  و درباره آمریکایی‌های مفقود شده در عراق بوده است و دکتر ظریف قول پیگیری به کری داده است. در ادامه اين توهم توطئه حكم نيز صادر مي‌كنند كه :«آیا مجلس که نظارت بر عملکرد دولت از وظایفش است نمی‌خواهد به وظیفه خود عمل کند؟به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس از عمل به وظیفه خود و طرح سوال و استیضاح وزیر خارجه ترس دارند چرا که نگران انتخابات و حضور در مجلس آینده هستند.» اين اقدامات و كينه‌ورزي‌ها آرزوهايي است كه جريان شكست خورده سال ۹۲ در پيش گرفته است تا شايد بتواند زخم خود را التيام بخشد ولي فشار سياسي بر ظريف با هر نتيجه اي به نفع اين مرد است.اگر استيضاحي صورت بگيرد و ظريف از جايگاه خود كنار برود، در دل مردم جا دارد و اين اقدام وي را محبوب تر نيز خواهد كرد. و اما اگر باز هم با راي بالا ابقا شود، آبروي برخي تندروهاي داخلي ومخالفان افراطي دولت خواهد رفت و اين شكست نيز مانند شكست‌هاي قبلي به كينه‌اي بر كينه‌هاي آنها  انباشته مي شود.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا