اظهارات حمید جبلی درباره سرنوشت کلاه قرمزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، این برنامه‌ی پرمخاطب عروسکی، در سال‌های اخیر همواره با اخباری درباره پخش شدن یا نشدنش در نوروز و حاشیه‌هایی روبرو بوده و البته در نهایت به پخش رسیده است اما آخرین اظهار نظر در مورد وضعیت این برنامه برای نوروز ۹۵ مربوط به تک …

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، این برنامه‌ی پرمخاطب عروسکی، در سال‌های اخیر همواره با اخباری درباره پخش شدن یا نشدنش در نوروز و حاشیه‌هایی روبرو بوده و البته در نهایت به پخش رسیده است اما آخرین اظهار نظر در مورد وضعیت این برنامه برای نوروز ۹۵ مربوط به تک جمله منتشر شده از حمید جبلی بود که حکایت از نبود کلاه قرمزی در نوروز ۹۵ دارد.

حمید جبلی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که به یک روز پیش یک بهمن ماه برمی‌گردد، در پاسخ به سوال منصور ضابطیان درباره پخش برنامه کلاه قرمزی در نوروز سال ۹۵ گفته بود: «امسال کلاه قرمزی نداریم چون تلویزیون پول پارسال را هنوز نداده است. البته ما به کسی بدهی نداریم اما تلویزیون پول را پرداخت نکرده و علاقمند نیست که این برنامه اجرا شود.»

اما مساله پخش نشدن «کلاه قرمزی» در نوروز فقط معطوف به روزهای پایانی سال نمی‌شود. یکی از نخستین اظهار نظرات در مورد وضعیت این برنامه برای نوروز ۹۵ مربوط به اوایل آبان امسال است که در آن ایرج طهماسب خبر داد که امسال قصد ندارد مجموعه‌ی کلاه قرمزی را برای تلویزیون آماده بکند و وعده ساخت فیلم سینمایی‌اش را داد.

این کارگردان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا «کلاه قرمزی ۹۵ » را در حال ساخت دارد؟ گفته بود؛«خیر! امسال به دلیل ساخت سینمایی «کلاه قرمزی و دوستان»، امکان ساخت مجموعه را نداشتیم و در جلسه‌ای که با مدیران صدا و سیما داشتم به دوستان پیشنهاد دادیم، حالا که ۶ ماه فرصت تا پایان سال هست، بودجه‌ی این برنامه را در اختیار دیگر برنامه‌سازان قرار بدهند تا در ایام عید نوروز،تماشاگر برنامه‌ی جدید و جذاب برای کودکان باشیم.»

طهماسب همچنین مطرح کرده بود:«بنده هم قول می‌دهم که مردم در سینما شاهد فیلم سینمایی خوبی برای کودکان باشند، به امید دیدار در سینماهای سراسر کشور با «کلاه قرمزی و دوستان».

***

و اما پیش از این محمود رضا تخشید به عنوان مدیر کل امور نمایش سیما که اکنون مدیر وقت نیست، درباره مجموعه «کلاه قرمزی» که عنوان شده است در نوروز ۹۵ حضور نخواهد داشت، توضیح داده بود که برای بود و نبود «کلاه قرمزی» هنوز تصمیمی گرفته نشده است اگر سازندگان این برنامه طرح خوبی ارائه دهند، ما نیز می‌پذیریم.

***

به نظر می رسد پخش «کلاه قرمزی» در نوروز پیش رو همانند سال‌های گذشته نیست و گویا عدم ساخت این مجموعه برای نوروز امسال جدی است چون دست‌اندرکاران آن قصد دارند، به ساخت سینمایی آن مشغول شوند.

به گزارش ایسنا، «کلاه قرمزی» با ساختار ساده و جذاب و شخصیت‌های مختلف و متنوع عروسکی که هر سال نیز شخصیتی جدید را به مجموعه خود اضافه می‌کند، مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است؛ برنامه‌ای که دیگر برای بچه‌ها نیست و بزرگترها صاحب آن شده‌اند. شخصیت‌های آن، حرف‌ها و تکیه کلام‌هایشان به سرعت در میان مردم نفوذ می‌کند و محبوبیت زیادی در بین بینندگان پیدا کرده‌اند.

این برنامه در نظر سنجی‌های سال گذشته پرمخاطب‌ترین برنامه نوروزی سیما بود و از سریال «پایتخت» نیز آرای بیشتری به دست آورد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا