کشته شدگان واژگونی قایق مهاجران به ۴۲نفر افزایش یافت

این گزارش به نقل از مقامات گارد ساحلی یونان حاکیست: ۱۷ تن از این قربانیان را کودکان تشکیل می دادند که براثر واژگونی قایق حامل آنها که بیش از ظرفیت مسافرسوار کرده بود در نزدیکی جزایر کالولینوس و فارماکونیسی در نزدیکی سواحل ترکیه غرق شدند. پیش از این تعداد کشته شدگان این حادثه ۲۱ نفر …

این گزارش به نقل از مقامات گارد ساحلی یونان حاکیست: ۱۷ تن از این قربانیان را کودکان تشکیل می دادند که براثر واژگونی قایق حامل آنها که بیش از ظرفیت مسافرسوار کرده بود در نزدیکی جزایر کالولینوس و فارماکونیسی در نزدیکی سواحل ترکیه غرق شدند.
پیش از این تعداد کشته شدگان این حادثه ۲۱ نفر اعلام شده بود.
آژانس پناهندگان سازمان ملل بارها با توصیف دریای مدیترانه به عنوان قبرستان دریایی، اعلام کرد که این دریا تبدیل به مرگبارترین مسیر مهاجرت های غیرقانونی در جهان شده است و در سال گذشته میلادی، بیش از سه هزار پناهجو در این دریا جان خود را از دست داده اند.
جنگ درلیبی، اوکراین، سوریه و عراق باعث شده تا اروپا هدف اصلی موج مهاجرت های جدید از راه دریای مدیترانه شود و تقریبا ۸۰ درصد از این مهاجرت ها، از سواحل لیبی به سوی ایتالیا و مالت صورت گرفته است.
به ویژه اینکه بحران داخلی سوریه طی چند سال اخیر موجب شد تا سالانه هزاران نفر از شهروندان این کشور به همراه اتباع برخی کشورهای دیگر از جمله عراق و افغانستان از مرز آبی ترکیه، یونان و ایتالیا در دریای مدیترانه به کشورهای اروپایی به ویژه اروپای غربی همچون آلمان پناهنده شوند.
در سال ۲۰۱۵ در حدود ۸۰۰ هزار پناهجو از طریق ترکیه به خاک یونان پناهنده شده وتعداد زیادی از آنها نیز قبل از رسیدن به مقصد جان خود را در آب های مدیترانه از دست دادند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا