قیمت خودرو در سال آینده افزایش می یابد

به گزارش ایران اسلامی به نقل از خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : با وجود نرخ تورم و افزایش نرخ دلار به طور طبیعی افزایش قیمت خودرو را برای سال آینده خواهیم داشت. محمدرضا نجفی منش گفت: البته میزان افزایش قیمت ها بر اساس محاسبه شرکتها و با در نظر گفتن قدرت …

به گزارش ایران اسلامی به نقل از خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : با وجود نرخ تورم و افزایش نرخ دلار به طور طبیعی افزایش قیمت خودرو را برای سال آینده خواهیم داشت.

محمدرضا نجفی منش گفت: البته میزان افزایش قیمت ها بر اساس محاسبه شرکتها و با در نظر گفتن قدرت خرید جامعه و وضعیت بازار و تقاضای موجود خواهد بود تا مشکلی نیز در فروش شرکتها بوجود نیاید.

وی اظهار داشت : البته این امکان می رود که خودروساز با فشار بر خود و سود کمتر و کاهش هزینه ها ،افزایش قیمت صورت گرفته آنها در حدی باشد که قدر خرید در جامعه وجود داشته باشد.

وی یکی از اقدامات لازم برای کنترل و تنظیم قیمت خودرو را خروج دولت از قیمت گذاری خودرو دانست و گفت : یکی از مواردی در چند سال اخیر همواره مورد تاکید قرار گرفته موضوع عدم دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو است در صورتی که قیمت گذاری خودرو به بازار واگذار شود به طور هوشمند وضعیت بازار و قیمت خودرو تثبیت و رقابتی قابل قبول در قیمت ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت : با قیمت گذاری خودرو ، زمینه ایجاد رانت برای دلالان و ضرر و زیان برای تولید کنندگان فراهم می شود.

وی تاکید کرد : پیشنهاد می شود که به طور مشخص دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند اگر چنین شود و دولت دخالتی در قیمت گذاری نداشته باشد مسلما بازار تعیین کننده قیمت ها خواهد بود.

وی گفت : در سالهای گذشته نیز دولت در بخش سیمان قیمت گذاری می کرد و با این اقدام رانتی شدید در این بازار ایجاد گردید و قیمت ها برای کارخانه کم و با ضرر و زیان همراه بود و از سویی برای مصرف کننده نیز بالا تمام می شد و تنها در این میان واسطه ها و دلال ها بودند که سود لازم را کسب می کردند .

عضو انجمن قطعه سازان تصریح کرد : لذا پیشنهاد می شود که اولا دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند ضمن اینکه با به فرجام رسیدن برجام و حضور سرمایه گذاران خارجی این مساله نکته ای منفی است چرا که شرکتهای خارجی قبول نخواهند کرد که تولید کند و دستگاهی دیگر قیمت محصولاتشان را تعیین کند.

نجفی منش تاکید کرد : به طور طبیعی افزایش قیمت خودرو را برای سال آینده خواهیم داشت چرا که چند اتفاق در حال رخ دادن است اولا یک تورم ۱۰ درصدی را در بازار داریم ضمن اینکه نرخ دلار رسمی و غیر رسمی نیز در حال افزایش است این در حالی است که تولید تا این لحظه افزایش چندانی در قیمت ها نداشته ایم که هزینه ها را پوشش دهد.

وی تصریح کرد : مسلما به طور طبیعی افزایش قیمت را خواهیم داشت اما اگر دولت در این زمینه دخالت نکند خود بازار قیمت ها را به طور منطقی تنظیم خواهد کرد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا