بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین جهان به دنبال گسترش فعالیت در ایران

به گزارش رویترز، اکنون که تحریم‌های ایران لغو شده به است، شرکت داروسازی دانمارکی «نووو نوردیسک» بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین، به لطف حضور مداوم و برنامه انحصاری سرمایه گذاری در ایران، انتظار می‌رود که خود را در بازار کشور جای دهد. مدیران صنعت داروسازی می گویند ایران هدف جذابی برای شرکت‌های بزرگ داروسازی است که به …

به گزارش رویترز، اکنون که تحریم‌های ایران لغو شده به است، شرکت داروسازی دانمارکی «نووو نوردیسک» بزرگ‌ترین تولیدکننده انسولین، به لطف حضور مداوم و برنامه انحصاری سرمایه گذاری در ایران، انتظار می‌رود که خود را در بازار کشور جای دهد.
مدیران صنعت داروسازی می گویند ایران هدف جذابی برای شرکت‌های بزرگ داروسازی است که به دنبال فروش محصولات دارویی جدید خود به جمعیت زیاد و در حال افزایش این کشور هستند،اما ورود به سطح اولیه روابط و تامین روابط خوب با مقامات ایرانی موضوع کلیدی است.
جاکوب ریس رئیس بازاریابی نووو نوردیسک در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: «با توجه به لغو تحریم ها، ما آزادانه تر می توانیم فعالیت کنیم.»
این شرکت دانمارکی حدود ۱۳۰ کارمند خود در ایران در دوره تحریم ها را حفظ کرده است و پس از تصمیم ماه سپتامبر مبنی بر سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورویی (۷۶ میلیون دلار) برای احداث کارخانه در این کشور، در نظر دارد این تعداد را به بیش از ۲ برابر افزایش دهد و ۱۶۰ نفر دیگر را استخدام کند.
ریس توضیح داد: «نووو (زمان تحریم ها) کاملا اینجا بود. اکنون شرکت‌های زیادی هستند که برای ورود به ایران صف کشیده اند و من فکر می کنم که از اینکه مدتی اینجا بودیم سود می بریم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا