آسیب‌های اجتماعی از جامعه به مدرسه سرایت می‌کند

درباره اقدامات انجام شده از سوی آموزش و پرورش برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان اظهار کرد: به یک نهضت فرهنگی پیشگیری و اطلاع رسانی عمومی در سطح کشور نیاز داریم تا با دانش آموزانی که در سنین خطرپذیری قرار دارند ارتباط خوبی برقرار کنیم. وی ادامه داد:‌ در وزارت آموزش و …

درباره اقدامات انجام شده از سوی آموزش و پرورش برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان اظهار کرد: به یک نهضت فرهنگی پیشگیری و اطلاع رسانی عمومی در سطح کشور نیاز داریم تا با دانش آموزانی که در سنین خطرپذیری قرار دارند ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وی ادامه داد:‌ در وزارت آموزش و پرورش موضوع مبارزه با اعتیاد که یکی از آسیب‌های اجتماعی است به کتب درسی وارد شده. در کلاس ششم، مطالعات اجتماعی مطالب ارزشمندی در راستای توانمندسازی دانش آموزان دارد. در کلاسهای هفتم و هشتم نیز که سنین خطرپذیری هستند دانش آموزان در این سنین به بلوغ نزدیک می‌شوند، کتاب مهارتهای زندگی در نظر گرفته شده است و در ضمائم کتاب‌های مهارت‌های زندگی مبارزه با اعتیاد و پیامدهای آن گنجانده شده است و تمام دانش آموزانی که از این سه کلاس عبور می‌کنند با این موارد آشنا هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معتقدیم برای توانمندسازی افراد لازم است تا در اولین گام تغییر دانش در آنها ایجاد شود گفت: پس از تغییر دانش و آگاهی بخشی باید برنامه‌های تکمیلی اجرا شود تا تغییر دانش به تغییر بینش و در نهایت تغییر بینش به تغییر رفتار منجر شود.

وی افزود: حتی برای کسانی که ممکن است دچار لغزش شده باشند و از روی غفلت در دامی گرفتار شوند تغییر دانش، بینش و رفتار ضروری است و باید جنبه پیشگیرانه را در این خصوص به صورت جدی مدنظر قرار داد.

حمیدی با بیان اینکه در سطح مدرسه علاوه بر آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان برای اولیای مدرسه و والدین دانش آموزان و معلمان هم برنامه‌هایی را پیش بینی کرده و اجرا می‌کنیم اظهار کرد:‌ بروشورهای ویژه پیشگیرانه برای والدین و اولیای مدارس درباره موضوعاتی چون مواد مخدر صنعتی و پیامدهای اعتیاد آماده و توزیع شد. همچنین نشریه پیشگیری نوین دانش آموز، نشریه پیشگیری نوین معلم و نشریه پیشگیری نوین والدین در خصوص موضوع آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به چاپ می‌رسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه این آسیب‌ها از اجتماع سرایت پیدا می‌کنند و به مدرسه راه پیدا می‌کنند گفت: باید تلاش کنیم تا دانش آموزان از توانمندی‌های لازم برخوردار شوند و بدانند باید چگونه با این عوامل خطر آفرین برخورد کنند. مدرسه باید محیطی امن و شاد باشد تا دانش آموزان بدون دغدغه اوقات خود را در آن بگذرانند و از حضور در مدرسه لذت ببرند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا