تحریم چندین سال است که بهانه برخی کار نکردن هاست

منطقه مرکزی- با تأکید بر اینکه باید قدر جوانان و دانشجویان مومن و انقلابی را دانست و با بیان اینکه اولویت‌ها در مجلس جدید باید رعایت شود، افزود: فرهنگ و اقتصاد دغدغه امروز رهبر انقلاب است، امروز دشمن برنامه‌ریزی‌های بسیاری در مسائل فرهنگی و اقتصادی کرده است، در این شرایط این مسائل بیشترین اولویت را …

منطقه مرکزی- با تأکید بر اینکه باید قدر جوانان و دانشجویان مومن و انقلابی را دانست و با بیان اینکه اولویت‌ها در مجلس جدید باید رعایت شود، افزود: فرهنگ و اقتصاد دغدغه امروز رهبر انقلاب است، امروز دشمن برنامه‌ریزی‌های بسیاری در مسائل فرهنگی و اقتصادی کرده است، در این شرایط این مسائل بیشترین اولویت را دارد.

آزادی‌راد اظهار کرد: معضلات فرهنگی با سردادن شعار و تصویب قوانینی که اجرا نشود، حل نخواهد شد و مردم باید نمود کار فرهنگی را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه امروز سبک زندگی مردم و بنیان خانواده ایرانی مورد هجوم غرب قرار گرفته است، افزود: با نگاه به آمار بالای طلاق در کشور و وضعیت عفاف و حجاب در جامعه، می‌توان به خوبی نفوذ فرهنگ غرب را در جامعه شاهد بود.

مدرس دانشگاه آزاد اراک گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی عامل تقویت بنیان خانواده است و برای رسیدن به این سبک زندگی و تحقق آن باید مجلس پیش‌قدم شود. برای این هدف باید برنامه‌ریزی‌های دقیق کوتاه‌مدت و بلندمدت صورت بگیرد و مهندسی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مطمئناً سبک زندکی اسلامی ایرانی الگوی مناسبی برای تمام مردم جهان خواهد بود، چراکه مبنای زندگی اسلامی محبت، اعتماد، صمیمیت، وفاداری و عشق و دوستی است.

آزادی‌راد با بیان اینکه قطعاً استقرار مدیران قوی، لایق و متدین؛ حافظ فرهنگ ایرانی اسلامی در همه مسئولیت‌ها خواهد بود، افزود: در بیداری اسلامی نباید کم‌کاری کنیم، همچنین نباید مسائل را باهم مخلوط و از رواج فرهنگ اسلامی در جهان غافل باشیم.

رعایت اولویت‌ها در اقتصاد

آزادی‌راد ادامه داد: در خصوص اقتصاد تا چه حد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری را اجرا کردیم؟ مجلس تا چه حد بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نظارت داشته است و چقدر بر اجرای آنها پافشاری شده است، آیا اولویت‌ها در اقتصاد ما رعایت می‌شود؟

وی تصریح کرد: مگر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به حداقل وابستگی به نفت تأکید نشده است، مگر تقویت اقتصاد نباید بر مبنای تقویت صنعت و کشاورزی و افزایش صادرات و کاهش واردات و استفاده حداکثری از کالای ایرانی صورت بگیرد؟

مدرس دانشگاه افزود: اگر هم‌اکنون به برخی از مسئولان این سخنان را بگوییم، شاید در پاسخ بگویند که ما صنعت را تقویت کرده‌ایم، اما سوال اینجاست که آیا منظور از صنعت ایران فقط صنعت خودروسازی است؟ آیا اولویت تسهیلات فقط برای صنعت خودروسازی است؟ آیا کارخانه‌های کمباین‌سازی، هپکو، آذراب، ماشین‌سازی، آونگان و… از صنایع مطرح کشور نیستند؟ این صنایع اوضاع مناسبی دارند؟ و آیا کشاورز با فروش محصول خود، قادر است پول حقابه را جبران کند؟

وی ادامه داد: آیا تعطیلی کارخانه‌ها، پرداخت نکردن حقوق چندماهه کارگران، عقب افتادن قسط وام‌های کارگران و اخراج آنها با بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت؛ موجب فساد، طلاق و نابود کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی و زمینه نفوذ فرهنگ غرب در کشور نمی‌شود؟

آزادی راد تصریح کرد: آیا نباید این مسائل، تن وزیر را به اندازه یک‌هزارم آنچه که برای صنعت خودروسازی و پرشدن پارکینگ خودرورسازان به لرزه انداخت، بلرزاند؟ مجلس باید در این امور نظارت کرده و آنها را در اولویت و در رأس کار خود قرار دهد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به قطب صنعتی بودن استان مرکزی و مسائل عدیده صنایع موجود در استان، بیان کرد: به عنوان مثال؛ در حال حاضر کمتر از ۵۰درصد کارگاه‌های شهرک صنعتی خیرآباد اراک که از شهرک‌های صنعتی قوی کشور محسوب می‌شود، فعال هستند و از این مقدار نزدیک به ۴۰ درصد کمتر از نصف ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: آیا وقت آن نرسیده از این زیرساخت‌های مهم بهره ببریم و از زیرساخت‌های موجود پس از برداشته شدن تحریم‌ها که چندین سال است بهانه کار نکردن برخی مسئولان است،‌ از ظرفیت این واحدها استفاده کنیم چرا که این کار موجب رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و رشد فرهنگ می‌شود.

‌مجلس به جای کمیت قانون‌گذاری به کیفیت توجه کند

این دانشجوی دکترا گفت: اصلاح قوانین دست‌وپاگیر و موازی‌کاری‌ها باید جزو اولویت‌های مجلس باشد، اقتصاد ایران ۱۲ هزار قانون مستقیم و ۱۸هزار بخش‌نامه اقتصادی دارد؛ آیا با این همه قانون و بخش‌نامه فساد مالی نداریم؟ با بررسی در کشورهای دیگر می‌بینیم که تعداد قانون‌های اقتصادی آنان به ۵۰۰ عدد هم نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: ‌مجلس باید به جای توجه به کمیت قانون‌گذاری به کیفیت آن توجه کند.

آرادی‌راد گفت: امروز قانون مالیات به ضرر تولید و اشتغال است و قانون ارزش افزوده باید اصلاح شود.

این مدرس دانشگاه گفت: متأسفانه سود صنایع کوچک و بزرگ که با تلاش کارگران زحمتکش و صنعتگران حاصل می‌شود به جیب اتاق بازرگانی می‌رود که این نیز جای سوال دارد، همچنین قوانین اخذ کارت بازرگانی بسیار کلی است که خود مشکل بزرگی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه تفاوتی بین واردات و صادرات نیست، ادامه داد: باید موانع و قانون‌های دست‌وپاگیر صادرات را از سر راه برداریم، همچنین باید قوانین محکم‌تری جهت مبارزه با قاچاق تصویب شود که اینها همه نیازمند تصویب قوانین مناسب و نظارت دقیق برای اجرای آنهاست.

اهمیت به امور جوانان در صدر برنامه نمایندگان باشد

آزادی‌راد با تأکید بر توجه امور جوانان، گفت: در حوزه جوانان تنها به شعار دادن بسنده کردیم در حالیکه همین جوانان هرجا که نیاز بود و میدانی بوجود آمد در عمل، پایبندی خود را ثابت کردند، همچنین در خصوص اشتغال و مسکن جوانان فقط شعار سردادیم.

وی تصریح کرد: آیا نمی‌شد به جای وام خودرو، به هر زوج پنج میلیون وام ودیعه مسکن و جهیزیه پرداخت؟ آیا این کار زمینه فساد را در جامعه کم می‌کرد یا اعطای وام خودرو؟

این مدرس اضافه کرد: جز اینکه تأکید کرده‌ایم سن ازدواج در جامعه بالا رفته، اقدام عملی ترتیب نداده‌ایم که در این مورد باید مجلس ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه در توانمندسازی اقشار محروم جامعه تلاش چندانی نکرده‌ایم، افزود: چقدر قانون به کم شدن فاصله طبقاتی در جامعه کمک کرده است؟

آزادی‌راد گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است که مستقیماً بر فرهنگ تأثیرگذار است؛ آیا کاری را بر مبنای توانمند‌سازی اقشار محروم جامعه پایه‌گذاری کرده‌ایم؟ آیا با تصویب قوانین مناسب دولت را به این مهم مکلف کرده‌ایم؟

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا