تبدیل دی اکسید کربن به انرژی پاک

این تیم از فرآیندی به نام electroreduction (احیاء الکتروشیمیایی دی‌اکسید ‌کربن ) برای حرکت یک جریان الکتریکی کوچک از طریق مواد فوق نازک کبالت استفاده کرد که شکل دی‌اکسید کربن را تغییر داده و انرژی تولید می‌کند. به عبارت دیگر، یک پالس الکتریکی که از طریق مواد کبالت ارسال شده، باعث می‌شود که اتم هیدروژن …

این تیم از فرآیندی به نام electroreduction (احیاء الکتروشیمیایی دی‌اکسید ‌کربن ) برای حرکت یک جریان الکتریکی کوچک از طریق مواد فوق نازک کبالت استفاده کرد که شکل دی‌اکسید کربن را تغییر داده و انرژی تولید می‌کند.

به عبارت دیگر، یک پالس الکتریکی که از طریق مواد کبالت ارسال شده، باعث می‌شود که اتم هیدروژن خود را به مولکول کربن در دی‌اکسیدکربن متصل کند و همزمان یک الکترون به دی اکسیدکربن اضافه می‌ود. در نتیجه، دی اکسید کربن به اجزای تشکیل‌دهنده خود یعنی کربن، هیدروژن و دو مولکول اکسیژن تبدیل می‌شود.

این محصول نیروی بالقوه برای ضبط و ذخیره سازی دی‌اکسید کربن را فراهم می‌کند، بازدهی انرژی آن دو برابر سوخت متانول بوده و همچنین درصد سمی بودن آن نیز کم است.

با وجود اینکه استفاده از نانو ذرات کبالت نشان دهنده دستیابی به موفقیت در این زمینه است و هزینه‌های کمی را نیز در بر دارد، هنوز هم با تبدیل شدن به یک محصول تجاری سال‌ها فاصله دارد.

این پژوهش در مجله Nature منتشر شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا