مصاحبه مسئولان با رسانه‌های غربی خوراکی برای بیگانگان است

بعضی افراد گفت‌وگوهایی را انجام می‌دهند و به نوعی مسائل را زیر سوال می‌برند که رویکرد مناسبی نیست. وی ادامه داد:‌ ساختار انقلاب و قدرت در جمهوری اسلامی یک موضوع مشخصی است و شاهدیم از ابتدای انقلاب نیز انتخابات‌های مناسبی برگزارشده و تمامی عملکردی که طبق قانون برنامه‌ریزی شده موضوع جدیدی نیست که کسی بخواهد …

بعضی افراد گفت‌وگوهایی را انجام می‌دهند و به نوعی مسائل را زیر سوال می‌برند که رویکرد مناسبی نیست.

وی ادامه داد:‌ ساختار انقلاب و قدرت در جمهوری اسلامی یک موضوع مشخصی است و شاهدیم از ابتدای انقلاب نیز انتخابات‌های مناسبی برگزارشده و تمامی عملکردی که طبق قانون برنامه‌ریزی شده موضوع جدیدی نیست که کسی بخواهد حرفی درباره آن بزند و یا اینکه اظهار نظری کند که اتفاق جدیدی در حال شکل‌گیری است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: احراز صلاحیت یا رد صلاحیت جزء وظایف ذاتی مسئولان ذیربط بوده و صحبت یا نقد درباره آن اگر سازنده باشد و یا در داخل محیط دوستانه انجام بگیرد مشکلی نیست اما اگر این مصاحبه‌ها درباره عملکرد قانونی مسئولان پیرامون احراز صلاحیت‌ها با رسانه‌های غربی و معاند انجام بگیرد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و توجیهی ندارد چرا که هیچ خیر و مصلحتی را در بر ندارد و خوراکی برای بیگانگان خواهد بود.

سادات ابراهیمی عملکرد این نوع از مسئولان را مورد انتقاد قرار داد و افزود:‌ این نوع صحبت‌ها باعث می‌شود تا بیگانگان خوراکی پیدا کنند تا فشار به ابزارهای قانونی وارد کنند تا مرعوب شوند و به وظایف عمل نکنند؛همه مسئولان باید بدانند که اتحاد و انسجام ملی در درون نظام لازم است و باید صدای واحدی از درون کشور شنیده شود.

وی اضافه کرد: مسئولان کشور باید به گونه ای سخن بگویند که  دشمنان معاند تصور نکنند اختلافی در داخل کشور شکل گرفته است و در این شرایط کنونی بهتر است روی نقاط مشترک اجماع صورت گیرد چراکه فضای کشور باید آرام و دارای وفاق باشد.

به گزارش معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ومعاون رئیس‌جمهوری در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با گاردین اعلام کرده که مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد داشت، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.

وی مدعی شده است: نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم‌انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم‌انداز دموکراسی در کشور داریم.

ابتکار بعد از انجام این مصاحبه و برخی انتقادها مسئولان داخلی نسبت به انتقادات واکنش نشان داد و گفت: ظاهرا بعضی ها خیلی ناراحت می شوند که من به عنوان یکی از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران امکان گفت و گو در عرصه بین المللی را دارم. این امکان البته لطف خداوند بوده و به همین دلیل با فشار و تخریب و خبرسازی از آن نمی گذرم و مواضع نظام، دولت و مردم را با افتخار بیان خواهم کرد.

روشن است آنانی که گرفتار جوسازی ها نشده و آگاهانه مطالب را دنبال می کنند می دانند بعضی ها فقط به دنبال حاشیه سازی و تخریب هستند. مانند این مصاحبه که با آنچه برخی خبرگزاری ها درباره اش خبرسازی کرده اند تفاوت فراوان دارد. متاسفانه اتهام ها برای ساکت کردن گفتمانی است که به مذاق آن بعضی ها خوش نمی آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا