هافینگتون پست: آزادی پنجمین زندانی آمریکایی، حاصل مذاکره مستقیم کری و ظریف بود

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد جان کری برای آزادی پنجمین آمریکایی زندانی در ایران، مستقیما با همتای ایرانی‌اش وارد مذاکره شد. به نوشته «هافینگتون‌پست» تریوتیک ماه دسامبر سال گذشته در حالی دستگیر شده که دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در آستانه رسیدن به توافقی برای مبادله چهار زندانی ظرف آمریکایی با هفت زندانی ایرانی بوده‌اند. در …

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد جان کری برای آزادی پنجمین آمریکایی زندانی در ایران، مستقیما با همتای ایرانی‌اش وارد مذاکره شد.

به نوشته «هافینگتون‌پست» تریوتیک ماه دسامبر سال گذشته در حالی دستگیر شده که دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در آستانه رسیدن به توافقی برای مبادله چهار زندانی ظرف آمریکایی با هفت زندانی ایرانی بوده‌اند.

در نتیجه اضافه شدن او به تلاش‌ها برای آزادسازی زندانیان می‌توانسته به طولانی‌تر شدن فرایند مذاکرات و توافق بر سر مبادله آنها منجر شود. به همین جهت، چنانکه جان کری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفته، آزادی او «در مسیری جداگانه و متفاوت بین من و ظریف» پیگیری شده است.

مطابق آنچه کری می‌گوید ایرانی‌ها، زندانی پنجم را به عنوان «ژست بشردوستانه» و بدون هیچ توافقی یا وعده برای دریافت چیزی در مقابل، آزاد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا