کارهای روی زمین مانده در حوزه تئاتر دفاع مقدس فراوان است

امیرحسین شفیعی، ‌در گفتگو با روابط عمومی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند گفت: در برابر ۱۴ پیشکسوت تئاتری که در این مراسم از آنها تجلیل به عمل آمد، فرد کوچکی هستم که تصور می‌کنم، حق نبود این تجلیل از من صورت گیرد، اما به نظر دوستان احترام می‌گذارم. وی گفت: خوشحالم که علاقه‌مندی من به …

امیرحسین شفیعی، ‌در گفتگو با روابط عمومی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید هنرمند گفت: در برابر ۱۴ پیشکسوت تئاتری که در این مراسم از آنها تجلیل به عمل آمد، فرد کوچکی هستم که تصور می‌کنم، حق نبود این تجلیل از من صورت گیرد، اما به نظر دوستان احترام می‌گذارم.

وی گفت: خوشحالم که علاقه‌مندی من به هنر تئاتر در کودکی و در مواجهه با اثر نمایشی که اتفاقاً یکی از هنرمندان شهید بازیگر آن بود ایجاد شد؛ ۸ ساله بودم که در شهرستان ورامین به تماشای یک تئاتر عروسکی رفتم که بازیگر و کارگردان آن مختار سالمی بود؛ رزمنده شهیدی که بعدها درجه رفیع شهادت نائل آمد و اتفاقاً قرار است در مراسم پایانی کنگره ۲ هزار شهید هنرمند از خانواده او نیز تجلیل شود.

کارگردان نمایش محیطی «دریادلان» با موضوع شهدای غواص تصریح کرد: قطعاً برگزاری کنگره‌هایی همچون «ملکوتیان صحنه» روح‌بخش خواهد بود و طراوت و نشاط خاصی را در میان فعالان عرصه تئاتر دینی و ارزشی به وجود می‌آورد و قطعاً مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری را بیشتر به این امر متوجه می‌کند که باید از ظرفیت‌های ناب هنرهای نمایشی در تبیین و ترویج مفاهیم ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت نهایت استفاده را کرد.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: در حوزه ادبیات دفاع مقدس و پایداری طی سال‌های اخیر فعالیت خوبی را از سوی نویسندگان و کارشناسان ادبی شاهد هستیم که منجر به تولید و چاپ کتاب‌های زیادی در قالب خاطرات و مشاهدات شده است و جا دارد که این آثار با توجه به ظرفیت‌های دراماتیکی که دارند تبدیل به آثار نمایشی و سینمایی شوند.

وی در پایان افزود: واقعیت این است که با وجود کارهای مؤثری که در این زمینه به انجام رسیده است، اما همچنان در حوزه پرداخت نمایشی به موضوع دفاع مقدس و شخصیت‌های تأثیرگذار آن کم‌کار بوده‌ایم و باید شرایط مساعدی برای فعالیت هنرمندان حوزه تئاتر دفاع مقدس برای تولید و به روی صحنه بردن آثار نمایشی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس فراهم شود.
۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا