غذاهای کنسروی میل نکنید

اگر چه در یک روز پر کار، جایگزین کردن غذاهای کنسروی بسیار راحت به نظر می رسد اما اگر درباره خطرات این نوع غذاها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به طور کامل از مصرف کردن غذاهای کنسروی صرفنظر خواهید کرد. در این مطلب به چند نکته در این باره اشاره شده است. Bisphenol یا BPA …

اگر چه در یک روز پر کار، جایگزین کردن غذاهای کنسروی بسیار راحت به نظر می رسد اما اگر درباره خطرات این نوع غذاها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به طور کامل از مصرف کردن غذاهای کنسروی صرفنظر خواهید کرد.

در این مطلب به چند نکته در این باره اشاره شده است.

Bisphenol یا BPA :
به گزارش نیوزویک، این ماده سمی در غذاى کنسرو شده موجود است. کنسرو حاوی پوشش پلاستیک در قسمت داخل است. این پوشش پلاستیکی حاوی BPA ،غذا را در خود تازه نگه می دارد، اما به قیمت تهدید سلامتی شما! این ماده ناراحتی هایی مانند اختلالات عصبی، اختلالات تولید مثل، دیابت نوع ۲ و خطر بروزسرطان ،چاقی مفرط و…را به وجود می آورد. این ماده در اقلامی مانند گوجه فرنگی افزایش می یابد و باعث افزایش اسیدیته در محصول و سمی شدن بیشتر آن می شود.

ارتباط مستقیم بین مصرف گوشت فرآوری شده و بروز سرطان :
طبق مطالعه صندوق جهانی، بین مصرف گوشت کنسرو فرآوری شده و بروز سرطان ارتباط مستقیمی وجود دارد .

ماده نگه‌دارنده
غذاهای کنسرو شده حاوی مواد نگه دارنده مختلفی است. یکی از این مواد حشره کش است که بسیار برای سلامتی مضر است.

نمک
نمک مانع فاسد شدن مواد غذایی می شود و به همین دلیل به میزان زیادی به کنسرو ها افزوده می شود.نمک در صورت مصرف سلامتی افراد به ویژه کودکان و افراد مسن را تهدید می کند.

مسمومیت با آلومینیم
آیا می دانستید بسته بندی های مواد با آلومینیم آلوده است؟ متاسفانه، به علت سبک و مقرون به صرفه بودن آنها، برای بسته بندی شدن محصولات ذکر شده از آن استفاده می شود. تراکم بالای آلومینیم در بدن باعث بروز بیماری از قبیل آلزایمر می شود.

کیفیت پایین غذا:
محصولاتی که کیفیت بالایی ندارد کنسروی می شود زیرا پس از مدت طولانی نیز می توان آن را مصرف کرد.اگر مایل به مصرف مواد غذایی تازه با کیفیت بالا هستید از مصرف کنسرو ها خودداری کنید.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا