فیلم/ داعش قدیمی ترین صومعه مسیحیان در عراق را تخریب کرد

داعش پیش از این نیز آثار باستانی موزه موصل در عراق و بناهای تاریخی پالمیرا در سوریه را تخریب کرده است. همزمان با انتشار این خبر، کشورهای حاضر در ائتلاف سرکوب داعش در عراق و سوریه نشستی را در پاریس برگزار کردند. ژان – ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه که در یک کنفرانس خبری با …

داعش پیش از این نیز آثار باستانی موزه موصل در عراق و بناهای تاریخی پالمیرا در سوریه را تخریب کرده است.
همزمان با انتشار این خبر، کشورهای حاضر در ائتلاف سرکوب داعش در عراق و سوریه نشستی را در پاریس برگزار کردند. ژان – ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه که در یک کنفرانس خبری با همتای آمریکایی خود شرکت کرده بود، با اعلام اینکه طی هفته های گذشته داعش عقب نشینی هایی داشته است، گفت: «این امر باید ما را به بهتر شدن فعالیت مان علیه داعش سوق دهد. ما باید به مبارزه علیه این سازمان در تمامی جبهه ها ادامه بدهیم و آن را از روی زمین و اذهان ریشه کن کنیم.»

در نتیجۀ گسترش حملات علیه این گروه اسلامگرای تندرو و بمباران پالایشگاههای نفت و همچنین بانک دولت اسلامی در موصل، داعش با کاهش منابع مالی روبرو شده و دستمزد نیروهای خود را کاهش داده است. دیده بان حقوق بشر سوریه در خبری که در این رابطه منتشر کرده به نقل از اطلاعیۀ داعش می گوید دستمزد اعضای عرب این گروه به ۲۰۰ دلار و نیروهای خارجی آن به ۴۰۰ دلار کاهش یافته است.

فروش نفت پالایشگاههای عراق که به تصرف داعش در آمده است و همچنین میلیون ها دلاری که به هنگام تصرف بانک موصل در اختیار این گروه قرار گرفت به دولت اسلامی قدرت مالی زیادی را به داعش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا