موانع “نه” گفتن را برطرف کن

زمانی که شخصی از شما خواسته‌ای داشته که دلیلی برای قبول درخواستش ندارید و یا طبق شرایط خود قادر به اجرای آن پیشنهاد نیستید، اینجاست که باید پاسخ صریح خود را گفت و در واقع به او “نه” بگویید، که گاهی بنا بر دلایلی از این کار طفره می‌روید. وی ادامه داد: گاهی به دلیل …

زمانی که شخصی از شما خواسته‌ای داشته که دلیلی برای قبول درخواستش ندارید و یا طبق شرایط خود قادر به اجرای آن پیشنهاد نیستید، اینجاست که باید پاسخ صریح خود را گفت و در واقع به او “نه” بگویید، که گاهی بنا بر دلایلی از این کار طفره می‌روید.

وی ادامه داد: گاهی به دلیل عذاب وجدان و یا ترس از ترک کردن افراد توسط دوستانشان از این کار طفره رفته که تصور اشتباهی است زیرا افرادی که همیشه از شما خواسته که مطیع آنها باشید، اشخاص قابل اطمینانی برای دوستی نیستند.
ایمان نژاد تصریح کرد: خجالت و رو درباسی با اطرافیان خصوصا دوستان از این که به آنها “نه” بگویید، یکی دیگر از دلایل مهم در عدم پاسخ قطعی از طرف افراد بوده که ناشی از ضعف اعتماد به نفس است.
این جامعه شناس در پایان افزود: اگر قادر به دادن پاسخ منفی به طرف مقابل خود نیستید، با گفتن پاسخ و جمله‌ای که فرد جواب منفی را از ان استخراج کند کافی بوده و یا از رفتار و طرز برخورد شما پی به عدم تمایل شما برای انجام آن کار ببرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا