ظرفیت بیمه فرش‌بافی در استان زنجان افزایش می‌یابد

ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای مستحکم‌تر کردن زنجیره تولید فرش استان با هدف رونق صادرات این صنعت اظهار داشت: بافندگان فرش در استان زنجان به‌صورت نیمه‌وقت، تمام‌وقت، فصلی و نیمه‌فصلی مشغول به فعالیت بوده که عمده آنان در مناطق روستایی ساکن هستند. وی با اشاره به قدمت تاریخی فرشبافی در زنجان از …

آموزشگاه قالی بافی بهارستان

ضمن تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای مستحکم‌تر کردن زنجیره تولید فرش استان با هدف رونق صادرات این صنعت اظهار داشت: بافندگان فرش در استان زنجان به‌صورت نیمه‌وقت، تمام‌وقت، فصلی و نیمه‌فصلی مشغول به فعالیت بوده که عمده آنان در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی فرشبافی در زنجان از اتحادیه‌ها، بافندگان، تولیدکنندگان مواد اولیه و سایر دست‌اندرکاران فرش تقاضا کرد تا به‌منظور بهبود جایگاه فرش استان بیش از پیش تلاش کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رونق افتادن صنعت فرش و فرشبافی در زنجان بنا به لوکس بودن کالا و مشکلات بیمه‌ تامین اجتماعی و سایر را رد کرد و گفت: از رونق افتادن صنعت فرش و فرشبافی استان زنجان به هیچ عنوان قابل قبول نیست بلکه بنده معتقدم موقعیت ایده‌آلی برای این صنعت در کشور و به تبع آن استان زنجان وجود ندارد.

مسیبی با بیان اینکه در حدود ۳ سال قبل فرش بافته شده با ابعاد ۲ در ۳، ۲ میلیون تومان و امروز حدود ۴ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت تمام شده فرش سبب کاهش تقاضا، انباشت تولید و در نتیجه بیکاری بافندگان این کالا شده است.

وی با اشاره به اینکه در لیست ارائه شده از سوی تامین اجتماعی تمامی بافندگان فرش استان زنجان تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به منظور حمایت از صنعت فرش و فرشبافی در تلاش است تا سال آینده برای افزایش نفرات  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودجه‌ای را از وزارتخانه متبوع اخذ کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا