سقف ورزش پایتخت از این بلندتر است

او که سابقه اداره ورزش خوزستان را نیز در کارنامه دارد، معتقد است ورزش تهران می‌تواند خیلی بیشتر از این پیشرفت کند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با حمیدرضا گرشاسبی می‌خوانید: حدود یک‌سال است که اداره ورزش تهران را برعهده دارید. از کارهایی که انجام شده، صحبت کنید. ورزش تهران هم مثل سایر استان‌ها درجریان …

او که سابقه اداره ورزش خوزستان را نیز در کارنامه دارد، معتقد است ورزش تهران می‌تواند خیلی بیشتر از این پیشرفت کند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با حمیدرضا گرشاسبی می‌خوانید:
حدود یک‌سال است که اداره ورزش تهران را برعهده دارید. از کارهایی که انجام شده، صحبت کنید.
ورزش تهران هم مثل سایر استان‌ها درجریان است. به‌ هرحال وسعت تهران مشخص است و همین موضوع کار را برای هرکسی سخت می‌کند. بخش‌ها و سازمان‌های زیادی زیر نظر اداره کل مشغول هستند. یکی از اهداف اصلی ما در‌ سال جاری تکمیل ساخت‌وسازهای نیمه‌کاره بوده که تا حدودی موفق شدیم این کار را به سرانجام برسانیم. در هرصورت معتقدم خیلی بیشتر از این می‌توانیم در ورزش تهران کار کنیم.
شما در وزارت ورزش نیز به‌عنوان مشاور کنار وزیر هستید و به نظر می‌رسد رابطه نزدیکی دارید!
به هرحال هدف من خدمت به ورزش است و فرقی نمی‌کند کجا حضور داشته باشم. وزارت ورزش به‌عنوان سازمانی که باید بر تمام نهادها نظارت داشته باشد،‌ باید با مدیران استان‌ها نیز رابطه نزدیکی برقرار کند. البته گودرزی نیز درهمان ابتدای کار مرا به‌عنوان مشاور خود برگزید که سعی می‌کنم در هر موردی کاری از دستم بربیاید،‌ انجام دهم.
البته شما در هیأت‌مدیره پرسپولیس نیز هستید و شاید دوشغله به حساب بیایید؟
عضویت در هیأت‌مدیره شغل محسوب نمی‌شود و من کار اصلی‌ام در مدیریت کل ورزش و جوانان تهران است. بیشتر وقتم را نیز برای ورزش تهران می‌گذارم و در پرسپولیس هم کنار علی‌اکبر طاهری هستم. به ‌هرحال استقلال و پرسپولیس ٢ باشگاه دولتی و متعلق به شهر تهران هستند. ما هم باید روی آنها نظارت داشته باشیم.
اخیرا بر سر ورزشگاه شهید کاظمی بحث‌های زیادی بین ٢ باشگاه به وجود آمده بود و در آخر قرعه به نام پرسپولیس درآمد…
ما از همان ابتدا گفتیم که تابع تصمیم شهرداری تهران هستیم. من درجریان ساخت این ورزشگاه بودم و مسئولان باشگاه پرسپولیس هم قرار بود این ورزشگاه را بلافاصله بعد از آماده شدن دراختیار بگیرند. به‌ هرحال بحث‌هایی پیش آمد که شاید به خاطر عدم آگاهی برخی از دوستان بود. ما نمی‌خواستیم به هر قیمتی این ورزشگاه را دراختیار بگیریم و درنهایت نیز شهرداری تصمیم گرفت با قرعه‌کشی کار انجام شود.
خیلی از کارشناسان در رشته‌های مختلف معتقدند که ورزش تهران افت کرده، شما تدبیری برای جلوگیری از این موضوع دارید؟
من هم در ابتدا گفتم که سقف ورزش تهران از این بلندتر است. نمی‌توان به صورت خیلی کلی صحبت کرد چون ما یک بحث ورزش قهرمانی داریم و یک بحث هم به ورزش همگانی مربوط می‌شود. با این حال انتقادها را می‌شنویم و به سازمان‌های مربوطه ارجاع می‌دهیم. شاید روزانه با خیلی از هیأت‌های تهران در ارتباط باشیم و درباره مسائل مختلف با هم به گفت‌وگو بپردازیم.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا