حسرت سرخابی‌ها

حالا این‌که کدام باشگاه در این راه موفق بوده و توانسته از این فرصت بهترین استفاده را ببرد، قطعا در پایان فصل مشخص خواهد شد، اگرچه هنوز هم باشگاه‌ها اجازه دارند درصورت خالی‌بودن سهمیه آزادشان یک بازیکن را که قراردادش را قبل از تاریخ ٢٩ دی فسخ کرده، به تیم خود در روزهای آینده اضافه …

حالا این‌که کدام باشگاه در این راه موفق بوده و توانسته از این فرصت بهترین استفاده را ببرد، قطعا در پایان فصل مشخص خواهد شد، اگرچه هنوز هم باشگاه‌ها اجازه دارند درصورت خالی‌بودن سهمیه آزادشان یک بازیکن را که قراردادش را قبل از تاریخ ٢٩ دی فسخ کرده، به تیم خود در روزهای آینده اضافه کنند.
یک ماه با دغدغه دروازه‌بان
پرسپولیس بعد از دست دادن ایمان صادقی و اتفاقاتی که برای سوشا مکانی پیش آمد، در اکثر روزهای نقل‌وانتقالات زمستانی درگیر بحث جذب دروازه‌بان بود. بیرانوند به‌عنوان گزینه نخست مطرح شد و حتی تا آخرین ساعات دیروز هم پرونده انتقال او از نفت به پرسپولیس باز بود اما باشگاه نفت اجازه نداد این دروازه‌بان لرستانی به آرزویش برسد. جذب الکساندر لوبانف، دروازه‌بان اول تیم‌ملی ازبکستان و باشگاه پاختاکور در آخرین ساعات فصل نقل‌وانتقالات از نگرانی سرخپوشان کم کرد و پرسپولیس علی محسن‌زاده، دروازه‌بان تیم امید را هم به‌عنوان گلر دوم جذب کرد. امیرعباس آیینه‌چی، دیگر سهمیه امید پرسپولیس بود که در نیم‌فصل‌دوم شاگردان برانکو را همراهی می‌کند.
در حسرت یک پلی‌میکر
با توجه به این‌که پرویز مظلومی در طول نیم‌فصل اول ریوالدو و کرار، ٢ ‌هافبک میانی خارجی خود را به دلیل مشکلات مالی از دست داد، انتظار داشت باشگاه استقلال در نیم‌فصل یکی، ٢ بازیکن را در این پست جذب کند اما بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان آبی‌پوشان فقط موفق به جذب مهدی مومنی، مهاجم نیم‌فصل اول نفت تهران شدند. استقلال هیچ خروجی‌ای در نیم‌فصل نداشت و هم‌اکنون نام آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم‌ملی برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان شنیده می‌شود. با توجه به فسخ قرارداد آندو با ام صلال قطر او در روزهای آینده نیز می‌تواند به یکی از تیم‌های ایرانی ازجمله استقلال بپیوندد.
ذوب‌آهن و تراکتور، موفق‌ترین‌ها
ذوب‌آهن که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول کمی دچار افت شده بود، موفق به جذب ٤ بازیکن شد تا نامش را به‌عنوان یکی از تیم‌های موفق در نقل‌وانتقالات زمستانی ثبت کند.‌ هاشم بیک‌زاده، مارکو آیوبل، احمد کامدار و وحید محمدزاده ٤ بازیکن جدید تیم گل‌ محمدی هستند و از طرفی دیگر فقط اکبر صادقی از این تیم جدا شده و به صبا رفت. تراکتورسازی نیز با حضور امیر قلعه‌نوعی یکی از فعال‌ترین تیم‌هایی در فرصت به وجود آمده بود. مهدی کیانی، فرزاد حاتمی، مهدی شریفی، آلویز نانگ، فرزین گروسیان و ایوب کلانتری ٦ خرید جدید تراکتورسازان بودند و البته ٧ بازیکن ازجمله عبدالله‌زاده، طهماسبی، بایرامی،‌ هاشمی نریمان‌جهان، حمزه یونس و رمسی خروجی‌های تیم قلعه‌نوعی لقب گرفتند.
دیگر مدعیان چه کردند؟
استقلال‌خوزستان که شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول لقب گرفته بود، حاضر به صدور رضایتنامه هیچ‌کدام از بازیکنانش نشد و فقط یک بازیکن از تیمور شرقی به همراه امید سینگ را به ترکیبش اضافه کرد. سایپا که تا اینجای فصل در رده چهارم قرار دارد، درحالی قرارداد نوروزی و محمدزاده را فسخ کرد که مهدی دغاغله را از فولاد جذب کرد. البته همچنان پرونده جدایی نکونام از این تیم و پیوستنش به العربی قطر باز است. سپاهان نیز امین منوچهری، سناد ایبریکیچ و علی هزامی را جذب کرد، ضمن این‌که توانست مجوز بازی پریرا و پادوانی ٢ بازیکن برزیلی‌اش را نیز کسب کند. مهدی شریفی تنها خروجی سپاهان بود که با حرف و حدیث‌های فراوان سرباز تراکتورسازی شد. نفت تهران که این فصل نتایج دور از انتظاری کسب کرد، در اتفاقی عجیب بدون جذب حتی یک بازیکن پیام صادقیان، آلویز نانگ، مهدی مومنی و میثم جودکی را به تیم‌های دیگر فروخت. درنهایت صبا که با هدایت علی دایی امیدهای زیادی را در سر می‌پروراند، بیک‌زاده و دهنوی را به تیم‌های دیگر داد و اکبر صادقی و صادقیان را جذب کرد.
شلوغی‌های ته جدول
استقلال اهواز که نزدیک‌ترین تیم به سقوط است، بازیکنان زیادی را از دست داد و در روز پایانی نقل‌وانتقالات قرارداد ٩ بازیکن جدید را ثبت کرد. راه‌آهن، سیاه‌جامگان و فولاد نیز از دیگر تیم‌های انتهای جدولی بودند که تغییرات بسیار زیادی را در ترکیب خود ایجاد کردند تا شاید در ادامه فصل روندشان تغییر کرده و بتوانند از سقوط به دسته پایین‌تر فرار کنند. پدیده، ملوان و گسترش‌فولاد نیز به‌عنوان تیم‌های میانه جدولی در نقل‌وانتقالات بیکار نبودند و با جذب چند بازیکن به آینده امیدوارند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا