فیلم/ حمله خونبار طالبان به دانشگاه چارسده پاکستان

بر اثر این حمله دست کم ۲۱ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. علاوه بر آن چهار تن از مهاجمان نیز در تیراندازی پلیس کشته شدند. این حادثه در دانشگاه «باچا خان» («پاشاخان») شهر چارسده واقع در ولایت خیبر پختونخواه روی داد. در زمان حمله، کلاس های درس دانشگاه دایر بود و دانشجویان و …

بر اثر این حمله دست کم ۲۱ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. علاوه بر آن چهار تن از مهاجمان نیز در تیراندازی پلیس کشته شدند. این حادثه در دانشگاه «باچا خان» («پاشاخان») شهر چارسده واقع در ولایت خیبر پختونخواه روی داد.

در زمان حمله، کلاس های درس دانشگاه دایر بود و دانشجویان و استادان درآن حضور داشتند. یکی از دانشجویان می گوید: «وحشت همه جا را فراگرفته بود. یکی از دوستانم از پنجره ساختمان بیرون پرید. پنجره خیلی بلند بود اما او پرید چون خیلی ترسیده بود. در همان حال مهاجمان “الله اکبر” می گفتند.»

این حمله پس از چند ساعت درگیری و تیراندازی پلیس با مهاجمان پایان یافت. گفته می شود سه نفر از مهاجمان دستگیر شده اند. گروه موسوم به «تحریک طالبان» که شاخه طالبان در پاکستان است و بیشتر در شمال غربی این کشور فعالیت دارد، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

نام دانشگاه شهر چارسده از نام «خان عبدالغفار خان» معروف به پاشا خان («باچاخان» در زبان پشتو) گرفته شده که یکی از رهبران مسلمان افغان و از یاران گاندی بود. امروز چهارشنبه سالروز درگذشت او در شهر پیشاور است.

روز سه شنبه نیز در جریان یک انفجار انتحاری در منطقه ای در نزدیکی شهر پیشاور دست کم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

هم چنین سال گذشته مدرسه ای در شهر پیشاور، مرکز ولایت خیبر پنتونخواه هدف حمله مردان مسلح طالبان قرار گرفت که در جریان آن دست کم ۱۴۰ دانش آموز کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا