«ساری» شهر هوشمند می‌شود

احمد حسین‌زادگان امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت  شهرستان ساری شهرنشین هستند که با توجه به  نزدیکی به پایتخت و استان‌های دیگر می‌تواند موتور محرکه توسعه استان و شهرستان باشد. وی افزود: شورای راهبردی توسعه شهرستان  ساری با ۱۴ کارگروه در مرکز استان تشکیل که مهم‌ترین آن …

احمد حسین‌زادگان امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت  شهرستان ساری شهرنشین هستند که با توجه به  نزدیکی به پایتخت و استان‌های دیگر می‌تواند موتور محرکه توسعه استان و شهرستان باشد.

وی افزود: شورای راهبردی توسعه شهرستان  ساری با ۱۴ کارگروه در مرکز استان تشکیل که مهم‌ترین آن کارگروه فناوری اطلاعات بوده است.

حسین زادگان گفت: افراد با تجربه و نخبه شهرستان در این کارگروه انتخاب تا حوزه زیربنایی فناوری اطلاعات و ارتباطات را در مرکز استان فراهم کنند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های مختلفی مانند دریا و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانیم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم.

فرماندار ساری گفت: اهداف برای تبدیل به وضعیت مطلوب در شهرستان تعیین شده که باید برنامه کامل و کلانی در این حوزه تدوین شود.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی در این  زمینه وجود دارد که نیاز به همگرایی میان کارگروه‌ها و بخش خصوصی و ایجاد هم افزایی دارد که با کمک و مساعدت مسئولان استانی و کشوری این  امر تحق می‌یابد.

فرماندار ساری گفت: از اقدامات مهم دیگر در زمینه توسعه شهرستان ساری و تبدیل آن به شهر هوشمند، تشکیل  شورای عالی توسعه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و نمایندگان مجلس بوده تا موانع دست و پاگیر که سرمایه‌گذاران  با آن  روبرو هستند را رفع کنند.

وی با بیان اینکه با رشد مرکز استان خود استان پیشرفت می‌کند, افزود: دولت توجه ویژه ای به فناوری اطلاعات دارد که تلاش کردیم با شناخت  ظرفیت‌ها جهت توسعه شهرستان گام برداریم.

حسین زادگان تصریح کرد: از ۳۸ دانشگاه استان، ۱۹ دانشگاه در این  شهرستان وجود دارد که می‌توانیم  از این  ظرفیت  استفاده  کنیم. ۳۰۰ دهیاری در این شهرستان  قابلیت دارند که پایگاه خوبی برای اجرای طرح هوشمند باشند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا