طعمه عربستان برای شکار زنان مغربی

شرکت “AE Plus” که در دبی خدمات ویزا ارائه می دهد، با انتشار آگهی در شبکه های اجتماعی از زنان ۲۵ تا ۴۲ ساله مغربی دعوت کرد به مدت ۲۴ ماه و ۸ ساعت در روز به استخدام کارفرمایان سعودی درآیند و به امور منزل و کودکان بپردازند. در این اطلاعیه ادعا شده که مستخدمان …

شرکت “AE Plus” که در دبی خدمات ویزا ارائه می دهد، با انتشار آگهی در شبکه های اجتماعی از زنان ۲۵ تا ۴۲ ساله مغربی دعوت کرد به مدت ۲۴ ماه و ۸ ساعت در روز به استخدام کارفرمایان سعودی درآیند و به امور منزل و کودکان بپردازند.

در این اطلاعیه ادعا شده که مستخدمان حقوق ماهیانه حدود ۴ هزار درهم به علاوه مسکن، غذا، بیمه پزشکی و بلیت بازگشت پس از پایان مدت قرارداد دریافت خواهند کرد.

مسؤولان سفارت مغرب در عربستان ضمن هشدار درباره این اطلاعیه، آن را مشکوک خوانده و گفتند که تلاش ها برای تماس با شماره های موجود در آگهی بی نتیجه مانده است.

این سفارتخانه تاکید کرد که فرصت کاری پوششی برای سودجویانی است که زنان را برای بردگی جنسی به دام می اندازند و اطلاعیه این شرکت نیز حاوی اشکالاتی است، از جمله این که بین مغرب و عربستان توافقنامه های کاری وجود ندارد تا حقوق کارگران را تضمین و اقامت در کشور مقصد را تامین کند.

مردم مغرب از واکنش سفارتخانه کشور خود در عربستان استقبال؛ و آن را گام مثبتی توصیف کردند که باید با تلاش مسؤولان مغربی برای فراهم کردن فرصت کار در داخل این کشور کامل شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا