با عجیب‌ترین روش‌های تقلب در امتحان آشنا شوید! +عکس

درد گردن، چپ شدگی چشم، گرفتگی عضلات و چندین بیماری دیگر از عوارض سختی است که عمدتاً در موسم امتحانات گریبان‌گیر قشر زحمتکش و مظلومی به نام دانشجو می‌شود. این قشر آسیب‌پذیر متشکل از افرادی با میانگین سنی بیست تا سی سال است که فعالیت اصلی‌شان در طول ترم محدود به خوش‌گذرانی با دوستان، تکه‌پرانی …

درد گردن، چپ شدگی چشم، گرفتگی عضلات و چندین بیماری دیگر از عوارض سختی است که عمدتاً در موسم امتحانات گریبان‌گیر قشر زحمتکش و مظلومی به نام دانشجو می‌شود. این قشر آسیب‌پذیر متشکل از افرادی با میانگین سنی بیست تا سی سال است که فعالیت اصلی‌شان در طول ترم محدود به خوش‌گذرانی با دوستان، تکه‌پرانی وسط نطق اساتید در کلاس، درس نخواندن، جزوه ننوشتن، شنفتن تازه‌ترین آلبوم‌های بازار موسیقی و از همین کارها است دیگر!

به هر حال سختی این دست کارهای طاقت‌فرسا در طول ترم، در روزهایی که از آن به عنوان ایام امتحانات نام می‌برند، مبدل به خوشی و شادابی لذت‌بخش می‌شود. طبق آمار ارائه شده از کارشناسان خیلی خبره، معنویت، تهجد و شب زنده داری، خلاقیت، ابتکار و همدلی در این ایام و یا به عبارتی لیالی، در میان دانشجویان تبدیل به موج‌هایی با ارتفاع و سرعت حرکت بسیار بالا می‌شود که در افواه عمومی به سونامی مشهور است.

لیالی مبارک امتحانات چگونه است؟

 در ادامه به تشریح برخی ویژگی‌های برگزیده اخلاقی که در شب‌های امتحان ظهور می‌کند پرداخته ایم:

 ۱.معنویت: انسان در هنگام احساس نیاز به صورت فطری ارتباط بیشتری با معبود پیدا می‌کند. همچنین تجربه ثابت کرده که این ارتباط در شب‌های امتحان قوی‌تر از هر زمان دیگری می‌شود، تا آنجا که برخی دانشجویان را به درجه ای از عرفان می‌رسانَد که هر لحظه ممکن است معجزه ای از آنها سر بزند! مهر و سجاده و تسبیح و البته کتب ادعیه از مهمترین و پرکاربردترین وسائل این دسته از دانشجویان در شبان امتحان است.

این دانشجویان ساعات زیادی در روز را صرف نیایش با پروردگار عالمیان می کنند و هر آنچه از مال دنیا در طول ترم اندوخته بودند، نذر می‌کنند تا سربلند از امتحان بیرون آیند. چهره آنها در این ایام نور بالا می زند، به طوی که نمی‌توان به چهره آنها مستقیم نگاه کرد، می‌دانید که نگاه مستقیم به منبع نور برای چشم ضرر دارد! J

۲. تهجد و شب زنده‌داری: این حالت عرفانی زمانی بروز و ظهور می‌یابد که دانشجو علاوه بر دعا و نیایش به درگاه حق لحظه به لحظه از وقت خود را صرف مطالعه جزوه و کتاب می‌کند. این حالت بیشتر در دانشجویان دختر شایع است؛ مصدوم در یک دست تسبیح و در دست دیگر جزوه در دست می‌گیرد، دعا کرده و درس می‌خواند. این گونه نادر از دانشجویان در نهایت در ساعات ابتدایی صبح با چشمانی پف کرده و به خون نشسته رهسپار جلسه امتحان می‌شوند!

از جمله ذکرهایی که آنها در طول مسیر با خود زمزمه می‌کنند علاوه بر مدح عمه یا عمه‌های استاد(!)  ذکر “خدایا غلط کردم، این یکی پاس بشه قول می‌دم از ترم بعد بخونم”، است. البته متجربان (کسانی که تجربه این کار را داشته اند!) اعلام کردند این یکی از بهترین راهکارهای قبولی در امتحانات است.

۳. خلاقیت و ابتکار: شب‌های امتحان زمانی مناسب برای بروز انواع خلاقیت‌ها در دانشجویان است. به گفته متقلبان هرچه به ساعت امتحان نزدیک‌تر می‌شویم بر میزان این خلاقیت‌ها افزوده می‌شود. خلاقیت‌هایی که شاید اگر در مسیر صحیح مورد استفاده قرار گرفته بودند نیمی از اختراعات کشور را رقم می‌زدند.

برای مثال می توان به روشی موسوم به “آب معدنی” اشاره کرد؛ بدین ترتیب که کاور اطلاعات بطری را پیش از امتحان بازکرده اطلاعات مورد نیاز را بر روی آن یادداشت و در جلسه امتحان با حفظ زاویه دید ۳۰ تا ۴۵ درجه از بالای بطری اطلاعات را مورد استفاده قرار می‌دهند!

با عجیب‌ترین روش‌های تقلب در امتحان آشنا شوید! +عکس

روش دیگری به نام روش “عینک دودی” از دیگر ابداعات شب امتحانی است؛ فرد اطلاعات را بر روی شیشه عینک یادداشت کرده و در جلسه امتحان با قرار دادن آن روی برگه ای سفید از آن بهره‌ها می‌جوید!

با عجیب‌ترین روش‌های تقلب در امتحان آشنا شوید! +عکس

چرک نویس معجزه آسا” نام روشی دیگر است که با درصد بالایی از اطمینان برای جلسات امتحانی خصوصا امتحانات میان ترم شناسایی شده است. در این روش برگه ای سفید و در اندازه‌های مرسوم که در جلسات به عنوان چرک نویس توزیع می‌شوند پیش از جلسه آماده کرده، حجم بالایی از اطلاع را به صورت‌های مورب، عمودی و خطوط صاف بر روی آن نوشته و در امتحان بدون هیچگونه استرسی استفاده می‌کنند. این روش از کم هزینه‌ترین و بی استرس ترین روش‌های ابداعی شناخته شده که علاقه مندان زیادی به خود اختصاص داده است.

با عجیب‌ترین روش‌های تقلب در امتحان آشنا شوید! +عکس

روش “سرفه شمار” نیز یکی از روش‌هاست که کلاً مختص امتحان تستی است. در این روش فردی که پاسخ سوال را نمی‌داند با علامت دست، پا، سر و هر راه ممکن و غیر و ممکن دیگر به سایرین می‌فهماند که مانند موجودی دوست داشتنی در سوالات گیر کرده است! در این حالت طرف مقابل پاسخ سوالات را با تعداد سرفه به فرد می‌رساند. به این حالت که یک سرفه یعنی گزینه الف صحیح و چهار سرفه متمادی به معنای صحت در گزینه «د» است!

۴. همدلی و همراهی: همزمان با ایام امتحانات جو آرام و رفاقت گونه ای میان دانشجویان شکل می‌گیرد. حتی کسانی که پیش از این رقیب عشقی یکدیگر بودند در این ایام به یاری هم می آیند. یکی از برکات این همدلی‌ها تقسیم بخش‌های مختلف جزوات میان افراد است. بدین ترتیب که هر بخش را فردی به عهده گرفته کاملاً مطالعه کرده و در روز امتحان اطلاعات را در اختیار دوستان خود قرار می‌دهد! جابجایی برگه امتحانی از مرسوم‌ترین اقدامات انجام شده در این خصوص است که از درجات بالای همدلی در امتحانات حکایت می‌کند. هم‌چنین در این خصوص می‌توان به روش بالاگرفتن برگه اشاره کرد که عمق رفاقت‌ها را بیش از پیش گسترش می‌دهد و بر صمیمیت افراد می افزاید.

۵. تقویت قوای جسمانی: قوای جسمانی اعم از سوی چشم، حس شنوایی و در گاهی اوقات حس لامسه در روز امتحان به طور خارق العاده ای افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال چشم دانشجو در جلسه امتحان قادر است اثری برابر با بالاترین قدرت زوم در تلسکوپ های فوق پیشرفته را از خود نشان دهد. فاصله افراد در جلسه امتحان اصلاً فاکتور مهمی نیست و یک دانشجوی موفق کسی است که از فواصل بسیار زیاد قادر است به پاسخ سوالات خود دست پیدا کند.

همچنین حس شنوایی قدرتی است که با استفاده از آن دانشجو قادر است پاسخ سوالات خود را در لحظات پایانی امتحان و میان همهمه دانشجویان دیگر پیدا کند. طبق آمار بیشترین میزان تقلب ها در دقایق پایانی امتحان و در همین هیاهوها رخ می دهد.

تقلب آینده ساز، آینده ای متقلب!

تقلب از رموز مهم موفقیت است. اگر پای تجربه بسیاری از”مثلاً بزرگان” نشسته باشید، می‌بینید تقلب آنها را به چه جایگاه رفیعی رسانده است. البته درست است که ماندگاری انسان متقلب در دنیا و آخرت اندک و «مواد نگه دارنده» این افراد تقلبی است، اما چه بسیار صندلی‌هایی که متقلبان از آن خود کردند. البته از سرنوشت ناجوری که در نهایت نصیب این افراد شده و عموماً در زباله‌دان تاریخ امورات می‌گذرانند، عبور می‌کنیم. به هر حال نباید این شایعات مانعی برای بهره‌بری از فواید اشاره شده در بالا شود!

از سوی دیگر همه ما از دوره ابتدایی جمله ای در ذهن داریم که هنگام ارتکاب تقلب در ذهنمان تداعی می‌شود و آن عبارت است از: « تقلب یک دزدی است!»؛ به جز احساس عذابی که همیشه در دوران کودکی همراهی‌مان می‌کرد و در دوران دانشجویی دیگر همراهیمان نمی‌کرد(!) هیچ‌گاه متوجه نشدیم تقلب چگونه یک دزدی است! تقلب همواره در برهه های حساس زندگی به داد ما رسیده است! البته مشخص نیست، بجز نگارنده بقیه هم تجربه دارند که هر وقت تقلبی کردند اتفاقا نمره‌شان کمتر از حد معمول شده یا نه!

از سوی دیگر نظریه ای وجود دارد که مطابق با آن ثابت می شود هیچ انسان محصلی وجود ندارد که حداقل یکبار در دوره تحصیلی خود تقلب نکرده باشد. بر اساس این نظریه وقتی همه تقلب کردیم پس همه با هم بی حساب شدیم! و این یعنی همه از هم دزدی کردیم! پس در نهایت همه با هم یکدیگر را بخشوده و وارد بهشت رضوان خواهیم شد!

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا