تصحیح یک خبر و پوزش از وزیر اطلاعات

رئیس جمهور از این حجم رد صلاحیت ها ابراز ناراحتی کرد و استانداران نیزنسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. در این میان اتفاقی هم افتاد که نیاز به تامل و توضیح دارد. در روز یکشنبه نشست خبری رئیس جمهور که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، مسئولان دولتی و بخش خصوصی به همراه …

رئیس جمهور از این حجم رد صلاحیت ها ابراز ناراحتی کرد و استانداران نیزنسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. در این میان اتفاقی هم افتاد که نیاز به تامل و توضیح دارد. در روز یکشنبه نشست خبری رئیس جمهور که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، مسئولان دولتی و بخش خصوصی به همراه خبرنگاران حضور داشتند. بعد از اتمام سخنان رئیس جمهور، مسئولان کشور با خبرنگاران مشغول صحبت شدند. در این بین حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات که ازخوشرویان کابینه است، در راهرو با خبرنگار روزنامه قانون روبه‌رو می شود. این خبر نگار از او درباره فرزندش و نتیجه کاندیداتوری وی می پرسد که وی در پاسخ از عدم احراز صلاحیت پسرش خبر می‌دهد و می‌گوید ایشان هم مثل بقیه کاندیداها اعتراض خود را از مسیر قانونی دنبال خواهد کرد. این موضوع در روزنامه قانون منعکس می شود. در این میان اما چند موضوع با هم ترکیب شده وانعکاس این خبر در روزنامه قانون نتایج و برداشت های نامطلوبی ایجاد کرده است:
اول اینکه همکار ما در راهروی سالن بدون معرفی خود به عنوان خبرنگار با ایشان گفت و گو کرده بود و اگر قرار بر مصاحبه و ضبط صدا بود باید این موضوع را به ایشان اطلاع می داد که متاسفانه چنین اقدامی صورت نگرفته است.
دوم اینکه هنگام تدوین و ویراستاری مطلب به اصل متن پاسخ وزیر اطلاعات یک عبارت قیدی اضافه که منجر به تغییر مضمون شده است که البته به لحاظ حرفه ای چنین دخل و تصرفی هم جایز نيست.
در مجموع روزنامه قانون از اینکه شیوه تدوین و درج این مطلب باعث تکدر خاطر ایشان شده است از این وزیر مهربان با مطبوعات عذر خواهی می کند..

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا