رفع تداخل فرکانسی ایران و ارمنستان

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان امروز سه شنبه با گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار سند همکاری دو کشور در حوزه گسترش همکاریهای مخابراتی، اینترنتی و پست به امضا رسید. واعظی در این دیدار با اشاره به …

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان امروز سه شنبه با گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سند همکاری دو کشور در حوزه گسترش همکاریهای مخابراتی، اینترنتی و پست به امضا رسید.
واعظی در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ۴ سند به امضا رسیده از سوی کمیسیون مشترک اقتصادی تهران و ایروان، اظهار داشت: حضور وزیر ارتباطات کشور ارمنستان در ایران، با هدف انجام توافقات مورد نظر در سند همکاری کمیسیون مشترک اقتصادی است. در همین زمینه حدود ۲ هفته گذشته نیز هیاتی از سمت وزارت ارتباطات ایران به ارمنستان سفر داشت تا زیرساختها برای افزایش انتقال ترافیک دیتا مهیا شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۴ برابری حجم تبادل ترافیک دیتای میان دو کشور خبر داد و گفت: قرار است کمیسیون مشترک همکاریهای ارتباطی در زمینه مخابرات، اینترنت، تجارت الکترونیکی و پست میان دو کشور، تشکیل شود و سالی یکبار وزرای دو کشور برای بررسی روند همکاریها، در ایروان با یکدیگر ملاقات داشته باشند.
وی در مورد توسعه همکاریهای دو کشور در حوزه پست گفت: طبق سند همکاری به امضا رسیده، روابط پست بین الملل دو کشور افزایش می یابد و چاپ تمبر و برگزاری نمایشگاه تمبر در کشور مقابل در دستور کار قرار گرفته است. از سوی دیگر توافق شد تا امکان خرید اینترنتی کالا از ارمنستان و بالعکس فراهم شود و پست دو کشور مسئولیت جابجایی کالا را عهده دار شوند.
واعظی با اشاره به توافقات مربوط به اینترنت و مخابرات میان دو کشور نیز تصریح کرد: برای رفع تداخلات فرکانسی مرزنشینان مقرر شد هیاتی در این زمینه میان دو کشور تشکیل و موضوع را بررسی کند تا در نهایت این مشکل برطرف شود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارتباطات تلفنی میان دو کشور ایران و ارمنستان به دلیل آنکه ارتباط مستقیم میان دو کشور وجود ندارد گران است گفت: برای کاهش نرخ مکالمات بین الملل با کشور ارمنستان، ارتباط مخابراتی دو کشور مستقیم می شود.
وی از تصمیم برای برگزاری اجلاس سه جانبه میان ایران، ارمنستان و عراق خبر داد تا موضوعات مربوط به دیتا، اینترنت و صوت میان ۳ کشور حل و فصل شود.
واعظی در مورد فعالیت بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات دو کشور نیز گفت: انتقال تجربیات شرکتهای ایرانی و ارمنستانی در این حوزه نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین قرار است در مورد امنیت شبکه نیز همکاریهایی داشته باشیم.
در این دیدار گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان نیز اظهار امیدواری کرد که حجم روابط دو کشور در حوزه ICT در چارچوب همکاریهای مدنظر، سه برابر افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا