شورای عالی فناوری اطلاعات بودجه دار شد

به گزارش موبنا، مهرماه سال گذشته کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید و پس از آن در طرح یک فوریتی، مجلس با ادغام این شورا موافقت …

به گزارش موبنا، مهرماه سال گذشته کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید و پس از آن در طرح یک فوریتی، مجلس با ادغام این شورا موافقت کرد اما در تبصره ای، مقرر شد برخی از وظایف این شورا، تفکیک اجرا شود.
اما با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در دور دوم فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی مبنی بر انحلال شوراهای موازی در این بخش، این موضوع باردیگر در دستور کار مجلس و شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت.
براین اساس مقرر شد کلیه وظایف، امکانات، تجهیزات و بودجه شورایعالی فناوری اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود که ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازیها و تصمیم گیری ها در حوزه فضای مجازی کشور، از جمله دلایل اجرای این طرح اعلام شده است.
در این راستا موضوع انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات که دبیرخانه آن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد در نوبت رسیدگی در شورای عالی فضای مجازی قرار دارد و برغم آنکه قرار بود در جلسات گذشته این شورا مورد رسیدگی قرار گیرد اما این مهم، انجام نشد.
با این وجود، در لایحه بودجه سال ۹۵ که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات از محل بودجه های درنظر گرفته شده برای وزارت ارتباطات، ردیف بودجه دارد.
بودجه هزینه ای این شورا که سال ۹۴ حدود ۳.۵ میلیارد ریال بود در سال ۹۵ به ۳.۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.
در این ردیف بودجه، مبلغ ۸۴۳ میلیون ریال بابت حقوق ومزایا و ۲ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال بابت سایر مصارف برای این شورا درنظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا