پرفروش های هالیوود

به گزارش «لس آنجلس تایمز»، فیلم کمدی پلیسی «کشیک ۲» (Ride Along 2) با بازی کوین هارت و آیس کیوب موفق شد در سه روز نخست اکران خود در سینماهای ایالات متحده و کانادا، بیش از ۳۴ میلیون دلار بفروشد. این فیلم در ادامه کمدی موفق «کشیک» ساخته شده که در سال ۲۰۱۴ روی پرده …

به گزارش «لس آنجلس تایمز»، فیلم کمدی پلیسی «کشیک ۲» (Ride Along 2) با بازی کوین هارت و آیس کیوب موفق شد در سه روز نخست اکران خود در سینماهای ایالات متحده و کانادا، بیش از ۳۴ میلیون دلار بفروشد. این فیلم در ادامه کمدی موفق «کشیک» ساخته شده که در سال ۲۰۱۴ روی پرده رفت. اگرچه انتظار می‌رفت فروش افتتاحیه فیلم به ۴۰ تا ۴۵ میلیون دلار برسد، با این حال قسمت دوم «کشیک» دست‌کم موفق شد «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بر می‌خیزد» را شکست بدهد و صدرنشین گیشه امریکای شمالی بشود. این فیلم به کارگردانی تیم استوری از جمعه گذشته توسط استودیوی «یونیورسال» در ۳۱۷۵ سالن سینما روی پرده رفته است.

نیک کارپو مدیر پخش داخلی «یونیورسال» در این‌باره می‌گوید: «فکر می‌کنم سازندگان و بازیگران فیلم در درجه اول اهمیت باشند. در فیلم‌های دنباله‌دار، استقبال مخاطبان همیشه بستگی به این دارد که مردم چقدر شخصیت‌های قسمت اول را دوست داشتند. از آنجایی که در تعطیلات آخر هفته صدرنشین گیشه شده‌ایم، همین نشان می‌دهد که مخاطبان‌مان گسترده و از اقشار گوناگون هستند.»

بخش اول «کشیک» نیز دو سال پیش در چنین روزهایی روی پرده رفت و فروش داخلی‌اش همه را غافلگیر کرد؛ در واقع به مدد استقبال گسترده سینماروهای سیاهپوست فروش افتتاحیه فیلم به ۴۸.۶ میلیون دلار رسید. با این حال، تنها ۱۴ درصد از نقدهای نوشته‌شده در وبسایت «راتن تومیتوز» رویکرد مثبت نسبت به فیلم جدید تیم استوری داشته‌اند. به گزارش شرکت رای‌گیری «سینما اسکور» نیز، تماشاگران امتیاز B منفی را به فیلم اعطا کرده‌اند.

فیلم دیگری که در سه روز آخر هفته گذشته موفق شد بالاتر از «جنگ‌های ستاره‌ای» قرار بگیرد، «از گور برگشته» تازه‌ترین ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو است که از صدقه سر درو کردن جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۶ در یک هفته گذشته (شامل جایزه بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای لئوناردو دی کاپریو) و همچنین کسب ۱۲ نامزدی اسکار (که پنج‌شنبه گذشته اعلام شد)، فیلم در چهارمین هفته اکران خود به فروشی چشمگیر دست پیدا کرد. کل فروش داخلی فیلم تا امروز و با در نظر گرفتن درآمد فیلم از اکران محدود، به ۸۷.۷ میلیون دلار رسیده است.

«نیرو بر می‌خیزد» نیز با فروش ۲۵.۱ میلیون دلاری رتبه سوم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. فیلم همچنان به رکوردشکنی‌های خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر، کل فروش جهانی آن به ۱.۹ میلیارد دلار رسیده است. هفتمین بخش این فرنچایز سینمایی محبوب که توسط جی جی آبرامز کارگردانی شده، در ۵ رشته از جمله بهترین تدوین و بهترین جلوه‌های ویژه نامزد جایزه اسکار شده است.

از میان فیلم‌های تازه اکران‌شده، تریلر جنگی «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» که توسط کمپانی «پارامونت پیکچرز» روی پرده رفته، در رتبه چهارم قرار گرفت و ۱۶ میلیون دلار فروخت. این در حالی است که انتظار می‌رفت فیلم به فروشی ۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. تازه‌ترین فیلم مایکل بی (سازنده سری فیلم‌های «تراسنفورمرز») روایتگر قصه شش پیمانکار نخبه امنیتی است که درگیر حمله تروریستی مرگبار به مجموعه دیپلماتیک امریکا در بنغازی می‌شوند؛ حمله‌ای که در سالگرد ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۱۲ رخ داد و به مرگ چهار تن از جمله کریستوفر استیونز سفیر امریکا در لیبی منجر شد.

سازندگان فیلم امید داشتند مخاطبان وطن‌پرستی که از آثار موفقی مانند «تک‌تیرانداز امریکایی» و «آخرین بازمانده» استقبال کردند، برای تماشای «۱۳ ساعت» نیز به سمت سالن‌های سینما سرازیر شوند که این اتفاق نیفتاد و دلیلش احتمالا گرایش فیلم به دیدگاه‌های حزب محافظه‌کار و راست‌گرای امریکاست. جان کرازینسکی، پابلو شرایبر، مکس مارتینی و پیمان معادی بازیگران این فیلم هستند.

مگان کالیگان مدیر پخش و بازاریابی داخلی «پارامونت» در این‌باره می‌گوید: «به سختی می‌توان در دام پیامدهای سیاسی روز گرفتار نشد. اما این فیلم به آن صورت سیاست‌محور نیست. فقط سعی دارد بر اتفاقی که بین آن آدم‌ها افتاده و این که چقدر از خودگذشتگی به خرج دادند تمرکز کند. به نظرم توصیه دهان به دهان فیلم می‌تواند به فروش آن در آینده کمک کند.»

تماشاگران امتیاز A را در «سینما اسکور» به این فیلم ۵۰ میلیون دلاری اعطا کرده‌اند و ۵۹ درصد از منتقدانی که در «راتن تومیتوز» درباره فیلم نوشته‌اند، رویکرد مثبت داشته‌اند.

در رتبه پنجم جدول نیز، کمدی «خونه بابایی» قرار گرفت و در چهارمین هفته اکران ۹.۳ میلیون دلار دیگر را به فروش داخلی خود اضافه کرد.

فیلم دیگری که سه روز افتتاحیه خود را پشت سر گذاشت، انیمیشن جدید کمپانی «لاین‌گیت» با عنوان «نورم از قطب شمال» (Norm of the North) است که توانست طبق پیش‌بینی‌های قبلی ۶.۷ میلیون دلار بفروشد.

اهدای جوایز گلدن گلوب و اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۱۶ بر فروش فیلم‌هایی که به صورت محدود اکران شده‌اند تاثیر گذاشت، از جمله درام تاریخی «بروکلین» که با نمایش در ۶۸۷ سالن سینما به فروشی برابر با ۱.۷ میلیون دلار دست پیدا کرد. فیلم ۳ نامزدی اسکار کسب کرده، از جمله در بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن برای سیرشا رونان.

درام تحسین‌شده «اتاق» نیز با نمایش در ۲۹۳ سالن سینما ناگهان به عملکردی ۵۰۰ درصد بهتر از هفته گذشته دست پیدا کرد. این فیلم ایرلندی با کسب ۴ نامزدی اسکار (شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اصلی زن، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی) فروش آخر هفته خود را در کم‌تر از ۳۰۰ سالن سینما به ۸۹۳ هزار دلار رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا