ساخت باتری آیفون با دستان کودکان کمتر از ۷ سال

به گزارش موبنا، این خبر را امروز سازمان عفو بین‌الملل منتشر کرد و توضیح داد استخراج کوبالت از جمهوری دموکرات کنگو توسط کودکان انجام ی‌شود و سپس در باتری گوشی‌های اپل، سامسونگ و سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازمان جهانی یونیسف پیش‌بینی کرده است که دستکم ۴۰ هزار کودک در حال کار کردن در معادن …

به گزارش موبنا، این خبر را امروز سازمان عفو بین‌الملل منتشر کرد و توضیح داد استخراج کوبالت از جمهوری دموکرات کنگو توسط کودکان انجام ی‌شود و سپس در باتری گوشی‌های اپل، سامسونگ و سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سازمان جهانی یونیسف پیش‌بینی کرده است که دستکم ۴۰ هزار کودک در حال کار کردن در معادن مختلف جمهوری کنگو هستند.

گزارش سازمان عفو بین‌الملل توضیح داد معادن کوبالت در کشور کنگو در مناطقی واقع شده‌اند که کودکان کار این فلز را از داخل آنها استخراج می‌کنند و سرانجام شرکت‌های تولیدکننده باتری در چین و کره جنوبی آنها را می‌خرند.

کارخانه‌های تولیدکننده باتری پس از خرید مواد اولیه و تولید محصول مورد نظر آن را به شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند می‌فروشند.

اپل در این خصوص اعلام کرد نیروهای کاری که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند هرگز نباید در چرخه تامین مواد اولیه مورد نیاز ما فعالیت کنند و شرکت اپل همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا این کودکان به تحصیل مشغول شوند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا