آیفون‌های جدید Li-Fi را جایگزین Wi-Fi می‌کنند

به گزارش موبنا، اپل این روزها در حال طراحی نسخه بعدی iOS و مدل بعدی آیفون و بر اساس اخبار رسیده‌، این شرکت ترجیح می‌دهد مدل‌های آتی گوشی هوشمند آیفون بتوانند از فناوری Li-Fi پشتیبانی کنند. با فناوری Li-Fi لامپ‌های معمولی که منزل شما را روشن می‌کنند، می‌توانند برای انتقال داده در تلفن‌های همراه مورد …

به گزارش موبنا، اپل این روزها در حال طراحی نسخه بعدی iOS و مدل بعدی آیفون و بر اساس اخبار رسیده‌، این شرکت ترجیح می‌دهد مدل‌های آتی گوشی هوشمند آیفون بتوانند از فناوری Li-Fi پشتیبانی کنند.

با فناوری Li-Fi لامپ‌های معمولی که منزل شما را روشن می‌کنند، می‌توانند برای انتقال داده در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا فناوری Li-Fi از نورهای قابل رویت استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه در کره زمین هیچ چیز نمی‌تواند سریع‌تر از نور حرکت کند، فناوری Li-Fi در حالت تئوری قادر است داده‌ها را با سرعت ۲۲۴ گیگابایت در ثانیه انتقال دهد.

شرکت اپل از نسخه iOS 9.1 سیستم عامل خود بخشی را با عنوان LiFi Capabilities ارایه کرد. با این فناوری مدل جدید گوشی هوشمند آیفون از یک حسگر نوری داده‌های مورد نیاز خود را دریافت و آنها را به سیگنال‌های قابل خواندن در تلفن همراه تبدیل می‌کند.

البته نباید توقع داشت که فناوری Li-Fi در گوشی هوشمند آیفون ۷ ارایه شود. ولی اپل هم‌اکنون در حال کار کردن روی این فناوری است و پیش‌بینی می‌شود در مدل‌های بعدی آیفون آن را به دست کاربران برساند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا