بازار سیاه برای تعویض سیم‌ کارت

سیم‌کارت مشترکان در مواردی ممکن است به دلایل مختلفی پس از مدتی مفقود یا سرقت شده و یا بسوزد. در چنین شرایطی فرد برای استفاده از شماره قبلی خود ملزم به دریافت سیم‌کارت جدید می‌شود. به گفته برخی از مشترکان در موارد مختلف برای تعویض سیم‌کارت هزینه‌های بالایی از سوی برخی واحد‌ها که امور مربوط …

سیم‌کارت مشترکان در مواردی ممکن است به دلایل مختلفی پس از مدتی مفقود یا سرقت شده و یا بسوزد. در چنین شرایطی فرد برای استفاده از شماره قبلی خود ملزم به دریافت سیم‌کارت جدید می‌شود.

به گفته برخی از مشترکان در موارد مختلف برای تعویض سیم‌کارت هزینه‌های بالایی از سوی برخی واحد‌ها که امور مربوط به موبایل را انجام می‌دهند اخذ شده و به عنوان مثال برای صدور مجدد یک سیم‌کارت اعتباری ارقامی تا ۴۵ هزار تومان هم مطالبه می‌شود، اما در این خصوص اپراتورهای تلفن همراه تاکید دارند که برای تعویض سیم‌کارت نیاز به پرداخت هزینه‌های این چنینی نیست و هزینه‌های مربوط به این موضوع کاملا مشخص است.

بنابر اعلام اپراتور اول ارتباطی کشور یا همراه اول، دفاتر پیشخوان دولت برای مشترکان همراه اول امور مربوط به سیم‌کارت را انجام داده و بابت این موضوع مبلغی معادل ۷۰۰۰ تومان در قبض مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی اعمال می‌شود.

همچنین مشترکان اعتباری این اپراتور در صورتی که در حساب خود شارژ داشته باشند مبلغ ۵۰۰۰ تومان از شارژ آنها کم می‌شود، در غیر این صورت دفاتر مربوطه از مشترک ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کند که از این رقم ۵۰۰۰ تومان آن به عنوان شارژ در حساب فرد باقی می‌ماند.

مسوولان اپراتور اول ارتباطی کشور با تاکید بر این‌که دریافت هزینه‌ای بالاتر از این رقم از سوی واحد‌های فعال در بازار خلاف قانون است از شهروندان خواست در صورتی که با چنین افرادی مواجه شدند موضوع را به اپراتور اطلاع دهند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا