حلقه احمدی نژاد باز رونق می‌گیرد؟

بازپرس پرونده، امروز او را احضار کرد و وی اینک بازداشت است اما در مورد دلیل بازداشت او سخنی بر زبان نیاورد. بقایی در دولت احمدی نژاد، سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون اجرایی ریاست جمهوری را برعهده داشت و از چهره های بسیار نزدیک به محموداحمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی معاون سابق …

بازپرس پرونده، امروز او را احضار کرد و وی اینک بازداشت است اما در مورد دلیل بازداشت او سخنی بر زبان نیاورد. بقایی در دولت احمدی نژاد، سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون اجرایی ریاست جمهوری را برعهده داشت و از چهره های بسیار نزدیک به محموداحمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی معاون سابق وی به شمار می‌آمد. ۳۰ خرداد باشگاه خبرنگاران به نقل از علی اصغر حسینی وکیل بقایی نوشت: «به منظور جلوگیری از استمرار فضای شایعات و نشر اکاذیب در خصوص ایشان، اعلام می‌نماید طبق اسناد و مدارک موجود، اتهامی که به آقای بقایی منتسب شده مربوط است به اواخر دولت دهم که بحث پرداخت پاداش به برخی وزرا، مسئولین و مقامات دولتی مطرح بوده و نهایتا تصمیم گرفته می‌شود به جای پرداخت پاداش مستقیم به این افراد، مبلغ ۳۰۰میلیون تومان توسط نهاد ریاست جمهوری به صندوق قرض‌الحسنه‌ای که ۱۶نفر از مقامات و مسئولین دولتی از آن صندوق وام گرفته بودند، پرداخت شود تا از محل این ۳۰۰ میلیون تومان تمام یا بخشی از وام‌های دریافتی این افراد از آن صندوق تا سقف ۲۵ میلیون تومان تسویه شود و النهایه مبلغ مذکور در اواخر مسئولیت آقای بقایی به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد به صندوق مذکور پرداخت شده است.

نام خود آقای بقایی هم در آن لیست ۱۶ نفره که بخشی از وام‌هایشان توسط نهاد تسویه شده، قرار داشته است و ۲۵ میلیون تومان از وام دریافتی ایشان تسویه شده است. دادسرای محترم پرداخت این مبلغ توسط سرپرست وقت نهاد ریاست جمهوری را غیرقانونی و مجرمانه تشخیص داده و اتهام اختلاس به آقای بقایی تفهیم و ایشان از تاریخ ۱۸/۳/۱۳۹۴ بازداشت شده‌اند. اسناد و مدارک مربوط به قانونی بودن این پرداخت و رد اتهام انتسابی به آقای بقایی در دفاعیات مقدماتی توسط خود ایشان مطرح شده و دفاعیات تکمیلی توسط تیم وکلای مدافعین که وظیفه دفاع از ایشان را برعهده گرفته‌اند، ارائه خواهد شد.» دیروز اما علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای محمود احمدی‌نژاد از آزادی حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

سید عادل حیدری وکیل بقایی در تشریح جزئیات آزادی بقایی گفت: وی ساعت ۱۶:۳۰ امروز (دیروز)آزاد شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادی بقایی موقتی است، افزود: خیر، قرار بازداشت بقایی تبدیل و وی آزاد شده است. ۱۳ دی ماه هم سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شنیده شده در پرونده بقایی تحقیقات به پایان رسیده و قرار مجرمیت صادر شده، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: خیر؛ هنوز قرار مجرمیت صادر نشده، البته تحقیقات این پرونده رو به پایان است و زمانی که تحقیقات به پایان می‌رسد به طور طبیعی بازداشت و ادامه بازداشت اگر ضرورت نداشت و قرار تبدیل می‌شود و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه می‌رود.

وی افزود:‌ البته اگر قرار بازداشت الزام داشته باشد پرونده با بازداشت موقت و صدور قرار مجرمیت به دادگاه می‌رود. اکنون که بقایی آزاد شده است این سوال در اذهان شکل می‌گیرد که آیا بار دیگر حلقه اطرافیان احمدی‌نژاد شکل خواهد گرفت؟

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا