دسیسه دوباره جواهرفروش قلابی برای دختران جوان

این مرد سابقه‌دار برای دومین بار با شکار دختران دم‌ بخت در شبکه‌های اجتماعی خود را یک مرد ثروتمند جا می‌زد تا نقشه کلاهبرداری‌هایش را اجرا کند. اين مرد كه جواني ٣٣ساله است، چندي قبل با شكايت دختري تحت تعقيب پليس پایتخت قرار گرفت. هفتم دی‌ماه‌ سال ٩٤ بود که این دختر به کلانتری ١٦٣ …

این مرد سابقه‌دار برای دومین بار با شکار دختران دم‌ بخت در شبکه‌های اجتماعی خود را یک مرد ثروتمند جا می‌زد تا نقشه کلاهبرداری‌هایش را اجرا کند.
اين مرد كه جواني ٣٣ساله است، چندي قبل با شكايت دختري تحت تعقيب پليس پایتخت قرار گرفت. هفتم دی‌ماه‌ سال ٩٤ بود که این دختر به کلانتری ١٦٣ ولنجک رفت و به ماموران گفت:  «چندی پیش با جوانی به نام امیر که خود را جواهرفروش معرفی می‌کرد آشنا شدم. پس از مدت کوتاهی وی مدعی شد که علاقه شدیدی به من پیدا کرده و به این بهانه از من درخواست ازدواج کرد. به این شیوه اعتماد مرا جلب کرد تا این‌که یک روز در یکی از قرارهای ملاقات، به اصرار مرا به خانه‌اش برد و در آنجا مرا مورد آزار و اذیت قرار داد».
این دختر در ادامه گفت: « امیر ادعا می‌کرد که از من فیلم سیاه تهیه کرده است و با تهدید به انتشار فیلم مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات از من اخاذی کرد».
شناسایی دومین شاکی
همزمان با آغاز رسیدگی به شکایت نخستین شاکی، خانم جوان دیگری با در دست داشتن يک برگ شکایت مبني بر کلاهبرداري در پایگاه یکم پلیس آگاهی حاضر شد. وی در اظهاراتش گفت: «مردی به نام مهدی ابتدا به‌عنوان خواستگار اطمينان مرا جلب و در ادامه خودرو مرا حدود يک هفته پيش به بهانه  تعميرات گرفت ضمن اينکه طلاهايم را نیز به ارزش تقریبی ٧٠‌میلیون تومان به بهانه تعويض گرفت ولی آنها را هم پس نداد.»
وی درخصوص نحوه آشنایی خود با مهدی نیز همانند نخستین شاکی پرونده عنوان داشت که مهدی خودش را به‌عنوان یکی از جواهرفروشان تهران معرفی و با طرح پیشنهاد ازدواج و ادعای علاقه‌مندی، اطمینان وی را جلب کرده است. با توجه به شیوه و شگرد متهم در فریب دختران و زنان جوان تحت عنوان جوان جواهرفروش، بلافاصله کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی مهدی، متولد ١٣٦١ به‌عنوان مجرم سابقه‌دار پایگاه یکم کردند. سوابق مهدی حکایت از آن داشت که وی در ‌سال ١٣٩٢، به همین شیوه و شگرد اقدام به فریب دختران جوان کرده بود.
سابقه سیاه پرونده متهم در ‌سال ٩٢
در پرونده ‌سال ١٣٩٢ با توجه به این‌که متهم تحت عنوان طلافروش و با استفاده از خودروهای مدل بالا اقدام به فریب، سرقت و اخاذی از زنان جوان کرده بود، دستور  انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شد که بیش از ٢٠ شاکی پس از شناسایی تصویر متهم به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اقدام به طرح شکایت از متهم کردند. شاکیان همگی ادعا می‌کردند که فریب امیر را خورده‌اند. با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، «امیر» به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه «سرقت منزل»، «کلاهبرداری» و «نزاع و درگیری» مورد شناسایی قرار گرفت. آخرین سابقه «امیر» متعلق به پایگاه یکم پلیس آگاهی بود که متهم از طریق جلب اعتماد صاحبخانه سابق خود، اقدام به سرقت خانه کرده بود که پس از کشف اموال از سوی کارآگاهان، متهم از سوی مراجع قضائی به زندان محکوم و پس از مدتی با تامین قرار قانونی آزاد ‌شد. اقدامات پلیسی جهت دستگیری «امیر» از ٢٩ آذرماه ‌سال ٩٠ در دستور کار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا این‌که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم با یک دستگاه خودرو هیوندا مدل AX٥٥ درحال تردد بوده است. بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی، محل تردد متهم در منطقه نیاوران شناسایی شد و تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام متهم در اردیبهشت‌ماه‌ سال ١٣٩٢، سوار بر خودرو هیوندا دستگیر شد. ماموران در بازرسی از داخل خودرو، تعدادی کارت ویزیت متعلق به مغازه‌های جواهرفروشی در شهرهای تهران، تبریز و … کشف کردند که در بررسی اطلاعات درج شده در داخل کارت‌ها مشخص شد که با وجود درست بودن آدرس و نشانی برخی از مغازه‌های طلافروشی، فردی با مشخصات درج شده در داخل کارت (تحت عنوان صاحب طلافروشی) در مغازه‌های طلافروشی مشغول به کار نبوده و این کارت‌ها به‌عنوان کارت‌های جعلی مورد شناسایی قرار گرفته بود.
دستگیری دوباره جواهرفروش قلابی در ‌سال ٩٤
با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از سوابق متهم، مخفیگاه وی در بلوار ارتش – شهرک لاله شناسایی و او ١٢ دی‌ماه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. در بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از متهم مشخص شد که متهم مشخصات قربانیان خود را به همراه مدل خودروهای آنان نگهداری و در ادامه از طریق شبکه‌های مجازی به‌ویژه تلگرام، به‌صورت کاملا مشابه به آنها ابراز علاقه شدید کرده و با تهدید قربانیانش مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنها طلاها و پول‌های آنان را به سرقت برده است.
با توجه به سوابق گذشته متهم در فریب و اخاذی از دختران و زنان جوان، شناسایی تعدادی از شکات در پرونده اخیر، به دست آمدن اسناد و مدارک از متهم مبنی بر احتمال فریب تعداد دیگری از زنان و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شاکیان احتمالی، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا