افزایش صادرات داروی ایرانی با اجرای برجام

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو دکتر مصطفی کریمی با بیان این‌که سیستم کیفیت دارویی مفهومی گسترده است که پوشش‌دهنده بسیاری از موضوعات اثرگذار بر کیفیت محصول است که ممکن است به صورت مجزا یا در کنار موضوعات دیگر در نظر گرفته شود، گفت: در تولید داروهای داخل کیفیت همواره در اولویت بوده …

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو دکتر مصطفی کریمی با بیان این‌که سیستم کیفیت دارویی مفهومی گسترده است که پوشش‌دهنده بسیاری از موضوعات اثرگذار بر کیفیت محصول است که ممکن است به صورت مجزا یا در کنار موضوعات دیگر در نظر گرفته شود، گفت: در تولید داروهای داخل کیفیت همواره در اولویت بوده و صاحبان صنایع نیز سیاست‌های سازمان غذا و دارو را بر مبنای معیارهای بین‌المللی در برنامه خود قرار داده‌اند.
او با بیان این‌که مدیریت کیفیت، شرایط بهینه ساخت را نیز در برمی‌گیرد، افزود: سیستم کیفیت دارویی مجموع هماهنگی‌های سازماندهی‌شده با هدف تضمین کیفیت مناسب فرآورده‌های دارویی برای مصارف موردنظر است.
کریمی همچنین گفت: دارنده پروانه ساخت باید فرآورده‌های دارویی را به‌گونه‌ای تولید کند که ضمن اطمینان از تناسب آن با موارد مصرف با الزامات پروانه ساخت دارو یا مجوز کارآزمایی بالینی بر حسب مورد تطابق داشته باشد و بیماران را در معرض خطرات ناشی از عدم ایمنی کافی در کیفیت و کارایی قرار ندهد.
او ادامه داد: مسئولان فنی در شرکت‌های داروسازی حضوری فعال دارند و بر روند تولید آنها نظارت‌های جدی اعمال می‌کنند. اگرچه مسئولیت دستیابی به اهداف کیفی برعهده مدیریت ارشد شرکت است، اما مشارکت کارکنان متعهد در سطوح مختلف ازجمله تامین‌کنندگان مواد و توزیع‌کنندگان این فرآورده‌ها بر این هدف مهم تاثیر بسزا دارد.
او در ادامه با بیان این‌که برای رسیدن قابل اعتماد به این اهداف کیفی باید یک سیستم کیفیت دارویی که در برگیرنده شرایط بهینه ساخت و مدیریت ریسک کیفیت است، به صورت فراگیر طراحی و به درستی اجرا شود، گفت: این سیستم باید کاملا مستند بوده و اثربخشی آن پایش شود. همچنین همه بخش‌های سیستم کیفیت دارویی باید از منابع کافی شامل کارکنان ذیصلاح فضای مناسب و کافی و تجهیزات و امکانات کافی برخوردار باشند.‌

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا