اولین گلی که در فضا شکفت! +عکس

اسکات کلی،فضانورد آمریکایی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در توئیتر خود عکسی از اولین گلی که در فضا شکفته است.شکفتن این گل‌آهاری نارنجی مسئله‌ای مهم فضایی و قدمی دیگر برای سفر به مریخ به حساب می‌آید. اسکات کلی موفق شده است که اولین گیاه را به گل دادن در شرایط ایستگاه فضایی برساند و این …

اسکات کلی،فضانورد آمریکایی حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در توئیتر خود عکسی از اولین گلی که در فضا شکفته است.شکفتن این گل‌آهاری نارنجی مسئله‌ای مهم فضایی و قدمی دیگر برای سفر به مریخ به حساب می‌آید.

اولین گلی که در فضا شکفت!/توئیت تاریخی فضانورد آمریکایی از یک گل آهاری نارنجی

اسکات کلی موفق شده است که اولین گیاه را به گل دادن در شرایط ایستگاه فضایی برساند و این مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید. برنامه پرورش و رشد گیاهان یکی از طرح‌های مهم و حیاتی تحقیقاتی فضایی برای امکان پیاده‌سازی این مسئله در سفر به مریخ است.

این گل در آزمایشگاه ویژه گیاهی ایستگاه فضایی بین المللی که از دو سال پیش راه اندازی شده، شکفته است.

اولین گلی که در فضا شکفت!/توئیت تاریخی فضانورد آمریکایی از یک گل آهاری نارنجی

در این آزمایشگاه برنامه تامین غذایی خدمه ایستگاه فضایی بین المللی اجرا می شود و در دو سال فعالیت آن چند نوع گیاه در آن پرورش یافته که گونه ای از کاهوی خوراکی از آن جمله است. دانشمندان با پرورش این گیاهان روند، رشد گیاهان در شرایط فضا و بدون نور را مطالعه و بررسی می کنند.  این آزمایشگاه های گیاهی همچنین برای پرورش گیاهان خوراکی در سفرهای طولانی فضایی که در برنامه های فضایی روسیه و آمریکا قرار دارد بکار گرفته می شود. یکی از مهمترین چالش‌های سفر به مریخ کاشت و تولید منابع غذایی است. به خاطر دوری فاصله مریخ در ماموریت سفر به سیاره سرخ فضانوردها امکان بردن موادغذایی کافی از زمین به این سیاره را نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا