فستیوال نور در لندن+عکس

دوسالانه هنر نورپردازی «لومیر» با همکاری مردم در نقاط مختلف «وست‌اند» و «کینگ کراس» پایتخت انگلیس آغاز به کار کرد و دیوارهای شهر با نورپردازی‌های رنگارنگ و متحرک مزین شد. پیش از این، فقط شهر «دورهم» میزبان این جشنواره هنری بود. این رویداد هنری از سال ۲۰۰۹ برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۳ نیز حدود …

دوسالانه هنر نورپردازی «لومیر» با همکاری مردم در نقاط مختلف «وست‌اند» و «کینگ کراس» پایتخت انگلیس آغاز به کار کرد و دیوارهای شهر با نورپردازی‌های رنگارنگ و متحرک مزین شد.

پیش از این، فقط شهر «دورهم» میزبان این جشنواره هنری بود. این رویداد هنری از سال ۲۰۰۹ برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۳ نیز حدود ۱۷۵ هزار نفر را جذب کرد. این نخستین‌بار است که اهالی لندن این جشنواره را برگزار می‌کنند.

«جولین اوپی» یکی از هنرمندان سرشناس این رشته هنری است که در فستیوال «لومیر» لندن شرکت می‌کند. «ژانت اچلمن» آمریکایی، «آنه کلیری» و «دنیس کانوای» هنرمندان فرانسوی‌تبار ایرلندی از دیگر هنرمندانی هستند که آثارشان در این جشنواره به‌نمایش درمی‌آید. تصاویری از برگزاری این جشنواره در لندن که تلگراف منتشر کرده است را در زیر می‌بینید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا