کودکان سوری و رویای خانه +عکس

یونیسف ماه گذشته در گزارشی با اشاره به این موضوع خبرداد از آنجا که در سوریه دیگر هیچ مکانی برای حمایت و محافظت از کودکان آواره و بی خانمان و بی سرپرست وجود ندارد بسیاری از کودکان همراه و یا بدون همراه خطر خروج از سوریه و عبور از دریا را به جان می‌خرند. بنا …

یونیسف ماه گذشته در گزارشی با اشاره به این موضوع خبرداد از آنجا که در سوریه دیگر هیچ مکانی برای حمایت و محافظت از کودکان آواره و بی خانمان و بی سرپرست وجود ندارد بسیاری از کودکان همراه و یا بدون همراه خطر خروج از سوریه و عبور از دریا را به جان می‌خرند.

بنا به همین گزارش بین ماه ژانویه و سپتامبر سال گذشته بیش از ۲۱۴ هزار کودک سوری در فهرست درخواست کنندگان پناهندگی در اروپا قرار گرفته اند. همچنین روزانه نزدیک به ۷۰۰ کودک سوری درخواست پناهندگی در اروپا می کنند که در میان آنها نوزادان، کودکان معلول، کودکان و نوجوانان یتیم و بی سرپرست دیده می شوند.

در اردوگاه پناهندگان سوری در لبنان بسیاری از کودکان در شرایط غیرانسانی بزرگ می شوند. بسیاری به مدرسه نمی روند و اکثرا کار می کنند تا بتوانند در خرج هزینه ها به والدینشان کمک کنند. آنها برای رویای آینده‌ای روشن روزهای سخت را تحمل می‌کنند. در همین حال “اومیت بکتس” عکاس خبرگزاری رویترز به سراغ شماری از این کودکان جنگ زده در کمپ “ییلا داجی” در ترکیه رفته و از آنها عکاسی کرده است. او برای گزارش تصویری خود از کودکان خواسته تا تصویری از خانه‌ای که در ذهن دارند نقاشی کنند و سپس از آنها و رویایشان عکاسی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا