نخستین تبلت مخصوص نابینایان ساخته می‌شود

به گزارش موبنا، نرم‌افزارهای معمول برای تبدیل متن به صوت این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مشکل نابینایان را برطرف کنند. ولی همچنان بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات بینایایی برای پیشبرد زندگی روزمره خود از خط بریل استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای تبدیل متن به صوت می‌توانند ارتباط میان فرد نابینا و رایانه لوحی …

به گزارش موبنا، نرم‌افزارهای معمول برای تبدیل متن به صوت این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مشکل نابینایان را برطرف کنند. ولی همچنان بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات بینایایی برای پیشبرد زندگی روزمره خود از خط بریل استفاده می‌کنند.

نرم‌افزارهای تبدیل متن به صوت می‌توانند ارتباط میان فرد نابینا و رایانه لوحی را برقرار کنند. ولی این افراد قادر به تشخیص تصاویر و عکس‌ها نیستند. به هر حال، تبلت جدیدی که در دانشگاه میشیگان طراحی شده است در نمایشگر خود از مایع یا هوا استفاده می‌کند تا بتواند نقطه‌ها را به فرد نابینا انتقال دهد و او بتواند تصاویر را تشخیص کند.

محققان دانشگاه میشیگان اعلام کردند که هم‌اکنون مرحله نخست تولید این رایانه لوحی به پایان رسیده است و به زودی جزییات بیشتری از آن را منتشر می‌کنند.

پروفسور «سایل مودریان» مدیر این پروژه در دانشگاه میشیگان گفت: «یکی از بزرگترین مشکلات برای افراد نابینا این است که نمی‌توانند تصاویر را شناسایی کنند. هم‌اکنون برخی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها برای شناسایی خط بریل موجود است. ولی این نخستین رایانه لوحی در جهان محسوب می‌شود که امکان شناسایی تصاویر را هم برای نابینایان فراهم می‌کند».

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا