دارایی یک درصد ثروتمندان جهان بیش از ۹۹ درصد بقیه

واحد مرکزی خبر نوشت: با نزدیک شدن زمان برگزاری همایش اقتصاد جهانی در داووس سوئیس، موسسه غیردولتی انگلیسی آکسفام روز دوشنبه اعلام کرد ثروت یک درصد ثروتمندان جهان در سال گذشته بیش از ثروت ۹۹ درصد بقیه جمعیت جهان است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، موسسه آکسفام در گزارشی با عنوان «اقتصاد در خدمت …

واحد مرکزی خبر نوشت: با نزدیک شدن زمان برگزاری همایش اقتصاد جهانی در داووس سوئیس، موسسه غیردولتی انگلیسی آکسفام روز دوشنبه اعلام کرد ثروت یک درصد ثروتمندان جهان در سال گذشته بیش از ثروت ۹۹ درصد بقیه جمعیت جهان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، موسسه آکسفام در گزارشی با عنوان «اقتصاد در خدمت یک درصد» نوشت فاصله بین بزرگترین ثروتمندان جهان و بقیه ساکنان کره زمین در دوازده ماه گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، آکسفام پیش بینی کرده بود دارایی یک درصد جمعیت جهان در سال ۲۰۱۶ بیش از دارایی ۹۹ درصد بقیه باشد و این واقعیت در سال ۲۰۱۵ یعنی یک سال زودتر از آنچه پیش بینی می شد تحقق پیدا کرد.

آکسفام به عنوان نمونه ای از افزایش فاصله بین ثروتمندان و فقرا در جهان اعلام کرد دارایی ۶۲ نفر از ثروتمندترین افراد جهان معادل دارایی پنجاه درصد فقیرترین ساکنان کره زمین است. این در حالی است که پنج سال پیش، دارایی ۳۸۸ نفر از ثروتمندترین افراد جهان معادل دارایی نیمی از جمعیت جهان بود.

آکسفام از شرکت کنندگان در همایش اقتصادی داووس خواست برای مقابله با این وضع تلاش کنند. مانون اوبری از مسئولان موسسه آکسفام گفت نمی توان اجازه داد میلیون ها نفر گرسنه باشند ولی منابع مالی که می تواند به آنها کمک کند در دست چند نفر از ثروتمندترین افراد جهان باشد. بر اساس گزارش آکسفام، از ابتدای قرن ۲۱ نیمی از فقیرترین افراد جهان، کمتر از یک درصد میزان افزایش ثروت در جهان را به دست آورده اند و پنجاه درصد میزان افزایش ثروت در جهان طی این مدت نصیب یک درصد جمعیت ثروتمند جهان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا