استاد دانشگاه: اثر آنتن های تلفن همراه در ایجاد سرطان ثابت نشده است

آنتن های تلفن همراه (بی.تی.اس-BTS) با توجه به افزایش کاربران تلفن همراه در کشور نصب شده است و برخی معتقدند تشعشع این آنتن ها سلامت شهروندان را به خطر انداخته است. «احمد چلداوی» عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون در بررسی های صورت گرفته، ثابت نشده …

آنتن های تلفن همراه (بی.تی.اس-BTS) با توجه به افزایش کاربران تلفن همراه در کشور نصب شده است و برخی معتقدند تشعشع این آنتن ها سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.
«احمد چلداوی» عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون در بررسی های صورت گرفته، ثابت نشده است تشعشعات این آنتن ها می تواند سبب بروز بیماری سرطان باشد. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد تا به نتیجه قطعی در این مورد دست یابیم.
وی به بررسی اثر امواج تلفن های همراه روی موش ها در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این بررسی درباره اثر امواج تلفن همراه روی حافظه، استرس و اضطراب این حیوان است.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: هر چند استفاده از آنتن های بی.تی.اس برای بهره گیری از خدمات تلفن های همراه لازم است اما می توان با افزایش شمار این دستگاه ها و کاهش توان ارسال شده، از آسیب های احتمالی کاست.
وی توصیه کرد در صورت نصب این آنتن ها در مناطق مسکونی یا روی پشت بام ها، باید میزان تشعشات را آزمایش و اصول استاندارد و ایمنی را بدقت رعایت کرد.
مسئول آزمایشگاه بررسی اثرات امواج الکترومغناطیسی بر بدن دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد در صورت رعایت این موارد، این آنتن ها قابل اعتماد خواهد بود.
چلداوی گفت: در برخی موارد نادر در افراد مبتلا به بیماری های خاص تاثیرامواج الکترومغناطیسی دیده شده است اما این موضوع شامل حال همه مردم نمی شود.
نوزدهم آذرماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: بر پایه اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، امسال موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن ها گزارش نشده و نتایج همه اندازه گیری ها پایین تر از اندازه مجاز بوده است.
به نوشته وی، با هدف نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن ها و فرهنگ سازی در این زمینه، دکل ها شناسنامه دار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا