این ربات به درد خانم ها میخورد +عکس

همین چند وقت قبل بود که دویدن ربات ATLAS گوگل در میان جنگل جنجالی شد. اکنون تصاویری از برنامه‌ریزی این ربات منتشر شده که توانایی آن را در انجام کارهای خانه نشان می‌دهد. ATLAS ربات انسان‌نمايي است كه با حمايت دارپا(سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی زير نظر پنتاگون) و توسط بوستون دايناميكس كه به تملك …

همین چند وقت قبل بود که دویدن ربات ATLAS گوگل در میان جنگل جنجالی شد. اکنون تصاویری از برنامه‌ریزی این ربات منتشر شده که توانایی آن را در انجام کارهای خانه نشان می‌دهد.

ATLAS ربات انسان‌نمايي است كه با حمايت دارپا(سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی زير نظر پنتاگون) و توسط بوستون دايناميكس كه به تملك گوگل درآمده درحال توسعه است.

این ربات به درد خانم ها میخورد +عکس

به تازگي فيلمي از اين ربات منتشر شد كه نشان مي‌داد اين ربات مي‌تواند در جنگل بدود و موانع را تشخيص و پشت سر بگذارد. اما حالا  محققان در فلوريدا آن را طوري برنامه‌ريزي كرده‌اند كه مشغول كارهاي خانه شود.

در تصاوير منتشر شده اين ربات مشغول جارو كردن،جابجايي اسباب و اثانيه و جمع كردن آشغال‌ها ديده مي‌شود. ربات‌هايي كه كارهاي خانه را انجام مي‌دهند بارها ديده شده‌اند اما بيشتر آنها بيشتر جاروبرقي‌هاي هوشمند هستند.

این ربات به درد خانم ها میخورد +عکس

سرعت انجام اين كارها توسط اين ربات بالا نيست اما محققان برنامه‌ريز آن گفته‌اند در آينده مي‌تواند پيشرفت بيشتري در اين رابطه صورت بگيرد. در فيلم‌هاي علمي-تخيلي هميشه ربات‌هاي انسان‌نمايي كه در خانه كمك حال انسانها هستند ديده شده‌اند و حالا به نظر مي‌رسد اين قضيه يك قدم ديگر به واقعيت نزديك‌تر شده است.

این ربات به درد خانم ها میخورد +عکس
۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا