نتایج جدید محققان دانشگاهی درباره گداز فازها در نظریه کرومودینامیک کوانتومی

هادی قلیان اول، دانشجوی پردیس علوم دانشگاه تهران٬ موفق به ارائه نتایج جدیدی در زمینه گداز فازها در نظریه کرومودینامیک کوانتومی شد. نتایج این پژوهش که با راهنمایی دکتر عباس‌علی صابری انجام‌ شده است، به توصیف هندسی انتشار ذرات و گداز فازها در مکانیک کوانتومی و نظریه میدان‌های کوانتومی می‌پردازد. در این تحقیق، پس از …

هادی قلیان اول، دانشجوی پردیس علوم دانشگاه تهران٬ موفق به ارائه نتایج جدیدی در زمینه گداز فازها در نظریه کرومودینامیک کوانتومی شد.

نتایج این پژوهش که با راهنمایی دکتر عباس‌علی صابری انجام‌ شده است، به توصیف هندسی انتشار ذرات و گداز فازها در مکانیک کوانتومی و نظریه میدان‌های کوانتومی می‌پردازد.

در این تحقیق، پس از مرور نظریه کرومودینامیک کوانتومی شبکه‌ای به بررسی گدازهای فاز در کرومودینامیک کوانتومی (QCD) و تلاش برای تشخیص نوع گداز پرداخته‌ شده است و با معرفی هندسه فراکتالی، نظریه تراوش و حلقه پولیاکوف به عنوان پارامتر نظم به بررسی رویکرد هندسی، به این گداز فازها پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا،ارائه نتایج این تحقیق می‌تواند زمینه تحقیقات بیشتر در این خصوص را برای پژوهشگران حوزه نظریه مذکور بگشاید.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا