بیمه شدن ۱۴ هزار قالی‌باف زنجانی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، «مسعود علیاری» در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که این اداره‌کل تصمیم دارد سهمیه استان زنجان برای بیمه کارگران ساختمانی را به ۲۰ هزار نفر برساند، اظهار کرد: با پایش خوبی که طی چند ماه گذشته توسط بازرسان سازمان انجام شد، همه کسانی که با عناوین مختلف خود …

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، «مسعود علیاری» در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که این اداره‌کل تصمیم دارد سهمیه استان زنجان برای بیمه کارگران ساختمانی را به ۲۰ هزار نفر برساند، اظهار کرد: با پایش خوبی که طی چند ماه گذشته توسط بازرسان سازمان انجام شد، همه کسانی که با عناوین مختلف خود را بیمه کارگری کرده بودند از چرخه خارج شدند و خوشبختانه هم‌اکنون فقط کارگران واقعی ساختمان از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: بیمه قالی‌بافان نیز طرح خوبی بود و می‌توانست دریچه تازه‌ای برای زحمت‌کشان استان زنجان در این عرصه باشد، اما متأسفانه این قانون نه تنها در سطح استان، بلکه در کشور به‌درستی اجرا نشد و خیلی از بیمه‌شده‌ها کسانی بودند که قانون را دور زده و به دروغ خود را قالی‌باف معرفی کرده بودند. البته خوشبختانه از پارسال پایش متقاضیان آغاز شده و هم‌اکنون نیز نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

وی تصریح کرد: با این وجود، افرادی که متقاضی بیمه قالی‌بافی بوده اما صاحب شغل دیگری هستند می‌توانند بدون این‌که پشت سد شرط سنی بمانند نوع بیمه خود را به بیمه مشاغل آزاد تغییر وضعیت داده و از سایر حمایت‌های سازمان برخوردار باشند. در واقع هر کس باید مطابق با شغل و منبع درآمد خود بیمه شود و در حق دیگران اجحاف نکند. این در حالی است که سهم استان زنجان برای بیمه قالی‌بافی ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر است.

علیاری از پایش بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: ظرف سه ماه گذشته، ۳۵۰۰ کارگر واقعی بیمه تأمین اجتماعی شدند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا