تبدیل شدن ایران به بازار تجهیزات جدید حوزه جراحی های زیبایی

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دکتر عبدالحسن امامی روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت برگزاری نهمین کنگره بین المللی جراحی پلاستیک و زیبایی همچنین اظهار کرد: اضافه وزن و چاقی را نمی توان با اعمال جراحی برطرف کرد و ادعاهایی که در این زمینه مطرح می شود بی اساس است. بهترین روش …

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دکتر عبدالحسن امامی روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت برگزاری نهمین کنگره بین المللی جراحی پلاستیک و زیبایی همچنین اظهار کرد: اضافه وزن و چاقی را نمی توان با اعمال جراحی برطرف کرد و ادعاهایی که در این زمینه مطرح می شود بی اساس است. بهترین روش برای این منظور ورزش و پیروی از رژیم های غذایی مناسب است.
وی افزود: افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیشتر از ۳۰ است، چاق محسوب می شوند. این افراد برای رفع مشکل چاقی ابتدا وزن خود را به حد طبیعی برسانند و سپس برای رفع نواقص ناشی از کاهش وزن شامل افتادگی در اندام های مختلف به جراحان پلاستیک مراجعه کنند.
امامی با یادآوری این که کاهش وزن تدریجی صورت می گیرد، تاکید کرد: در روند کاهش وزن به طور استاندارد ماهی ۲ تا سه کیلو وزن باید کاهش یابد و اینکه گفته می شود ماهی ۱۵ کیلو وزن خود را کاهش دهید، فریبی بیش نیست.
فوق تخصص جراحی پلاستیک با تاکید بر این که برای کاهش وزن نباید پیش جراح رفت، گفت: تنها افرادی که (BMI) بالای ۴۰ دارند می توانند برای کاهش وزن به جراح مراجعه کنند؛ با این حال به این افراد نیز توصیه می شود ابتدا تا آنجایی که می توانند وزن خود را کاهش دهند و بعد به جراح مراجعه کنند.
امامی اظهار کرد: هیچ دستگاه جدیدی بهتر از دستگاه ها و روش های قبلی نیست. درحال حاضر روش هایی با نام لیپوماتیک یا واترجت مطرح است؛ شاید این دستگاه های جدید مشکلی نداشته باشند اما به دلیل اینکه تجربه کافی در این زمینه وجود ندارد، عوارض شدیدی برای افراد ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد: متخصصان متبحر و باتجربه این روش ها را با وسواس و احتیاط زیاد و به سختی می پذیرند، اما افراد بی تجربه ای نیز هستند که بی محابا اقدام به استفاده از این روش ها می کنند و با تبلیغات گسترده مردم را به اشتباه می اندازند و در نتیجه عوارض شدیدی برای آنها ایجاد می کنند.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در مورد عوارض ناشی از انجام نادرست این گونه اعمال جراحی اظهار کرد: عارضه همیشه در تمامی جراحی ها وجود دارد اما اگر بیمار به درستی انتخاب نشده باشد و فردی که اقدام به جراحی می کند، دانش و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد، بیمار با عوارضی جدی روبه رو می شود.
وی افزود: شایع ترین عارضه در ساکشن، ایجاد حدود ۲۰ درصد حالت نامنظمی در ظاهر اندام ها است که قابل قبول است اما اگر از این میزان بیشتر شود، اشکال دارد.
امامی گفت: در ساکشن پس از کشیدن چربی، جای خالی چربی با آب میان بافتی پرمی شود که چند روز پس از عمل کشیده می شود و اشکالی ایجاد نمی کند و عفونت نیز به ندرت دیده می شود که اینها نیز جزو عوارض شایع و قابل قبول این گونه جراحی ها است. با این حال، آمبولی خطرناک ترین عارضه است که می تواند سبب ایجاد مشکل تکلم در فرد و در موارد شدید سبب مرگ شود.
امامی تاکید کرد: جراح باید وضعیت سلامت فرد مراجعه کننده را به ویژه در زمینه بیماری های قلبی عروقی، دیابت و استفاده از قرص های ضد بارداری ابتدا کاملا بررسی کند.
وی با بیان این که در ساکشن ممکن است با وارد کردن وسیله در بدن اندام های داخلی مانند معده و روده آسیب ببیند، اظهار کرد: این یکی از شایع ترین عوارض ساکشن در ایران است که علت عمده آن انجام کار توسط افراد غیرمتبحر و نبود آگاهی های لازم در این زمینه در میان مردم است.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک گفت: روش های معمول ساکشن تنها برای رفع تجمع نامناسب چربی در یک قسمت از بدن کاربرد دارد و برای رفع چربی های منتشر شده نمی توان از این روش ها استفاده کرد.
نهمین کنگره بین المللی جراحی پلاستیک و زیبایی با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، فرانسه، برزیل و امارات از ۳۰ دی ماه تا دوم بهمن ماه سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود
منبع : ایرنا
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا