توجه ویژه به حل آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها اظهار داشت: نگاه به آسیب‌های اجتماعی در کشور جدی است و در این زمینه طرح‌های تحقیقاتی زیادی انجام‌شده و نمونه آن پایگاه اطلاعاتی وزارت …

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها اظهار داشت: نگاه به آسیب‌های اجتماعی در کشور جدی است و در این زمینه طرح‌های تحقیقاتی زیادی انجام‌شده و نمونه آن پایگاه اطلاعاتی وزارت کشور در این زمینه است.

وی بابیان اینکه نیازمند جمع‌آوری داده‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور هستیم، بیان کرد: با جمع‌آوری این داده‌ها می‌توانیم اطلاعات خوبی را در موضوعات مذهبی و فرهنگی کسب کنیم و در کنار بهره‌مندی از آمایش سرزمین، نیازسنجی‌های مذهبی و فرهنگی را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به مسئولان استان بوشهر گفت: باید اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر را شناسایی کنید تا بر اساس آن برای حل معضلات فرهنگی استان برنامه‌‎ لازم را تدوین نمایید.

خاموشی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه توجه خوبی به حل آسیب‌های اجتماعی شده و بر این اساس باید مسائل و آسیب‌های اجتماعی در برنامه توسعه و بودجه‌ریزی سالانه مدنظر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی کشور بحث طلاق با جدیت در حال دنبال شدن است، اظهار داشت: در استان بوشهر نیز باید تحقیقات در مورد آسیب‌های اجتماعی تکمیل شود تا برای توزیع منابع بر اساس اولویت‌ها سهم بسزایی به آسیب‌های اجتماعی اختصاص یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای دارند، بیان کرد: مسئولان استان بوشهر باقوت و جدیت نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی اقدام کرده و گزارش‌های خود را به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال کنند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا