جزئیاتی درباره جلاد جدید داعش

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل؛ گمان می رود دومین تندروی انگلیسی در میان پنج جلادی باشد که در تازه ترین فیلم تروریست های داعش حضور دارد. سرکرده این گروه به نام «سیدارتا ظهار»، اهل لندن، شناسایی شده است که لقب جان داعشی دوم را یدک می کشد. نیروهای امنیتی می گویند به …

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل؛ گمان می رود دومین تندروی انگلیسی در میان پنج جلادی باشد که در تازه ترین فیلم تروریست های داعش حضور دارد. سرکرده این گروه به نام «سیدارتا ظهار»، اهل لندن، شناسایی شده است که لقب جان داعشی دوم را یدک می کشد.

نیروهای امنیتی می گویند به باور آنها مرد بلندقامتی که در سمت چپ دیده می شود، محمدرضا حق، ۳۵ ساله، است که لقبش «غول» است.

حق قبل از آنکه دو سال پیش از انگلستان به سوریه بگریزد، محافظ شخصی یک واعظ بدنام بود. تصویر او در یک راهپیمایی دیده می شود که پرچم سیاه تروریست های داعش را در دست دارد و دیگران بنرهایی دردست دارند که روی آنها نوشته شده: «سربازان انگلیسی در جهنم خواهند سوخت.»

در این ویدئو که در نخستین روزهای این ماه منتشر شد، تروریست های نقاب زده پشت سر پنج «جاسوس انگلیسیِ» زانو زده و نارنجی پوش، ایستاده اند. آنها به نوبت تک تک قربانیان را از پشت با شلیک به سر می کشند.

در زمانی که ظهار در سپتامبر ۲۰۱۴ با گذاشتن وثیقه گریخت و به تروریست های داعش پیوست، حق در سوریه بود. مقامات می گویند این اعدام شاید «آزمون وفاداری» برای ظهار و گروه او بوده باشد. یکی از آگاهان گفته که با افزایش فشار بر داعش، نگرانی در میان اعضای آن افزایش یافته و برخی به جان یکدیگر افتاده اند.

حق در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۴ از راه قبرس به استانبول رفت و از آنجا خود را به سوریه رساند. واعظی که او محافظ شخصی اش بود را نمی توان به دلایل حقوقی شناسایی کرد.

ظهار ۳۱ ساله، یک هندو است که از دین خود برگشته و برای خود، نام ابو رُمیزه را برگزیده است. او در سپتامبر ۲۰۱۴ به اتهام اقدامات تروریستی بازداشت شد ولی به قید وثیقه آزاد شد. پس از آن، بی درنگ همراه همسر باردار و چهار فرزندش با گذرنامه قانونی با اتوبوسی به فرانسه گریخت.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا