زن‌هایی که مجبور شدند مرد باشند!/عکس

در روستایی در آلبانی یک راهکار فداکارانه وجود دارد که برای مردم کشورهای دیگر عجیب وغریب است. شاید تا وقتی در شرایط زن‌هایی که مردانه زندگی کرده‌اند نباشید متوجه علت و نحوه زندگی آنها نشوید. زن‌هایی که در زمان سختی و جنگ مجبور شدند زن بودن خود را فراموش کنند و ظاهر مردانه پیدا کند …

در روستایی در آلبانی یک راهکار فداکارانه وجود دارد که برای مردم کشورهای دیگر عجیب وغریب است. شاید تا وقتی در شرایط زن‌هایی که مردانه زندگی کرده‌اند نباشید متوجه علت و نحوه زندگی آنها نشوید. زن‌هایی که در زمان سختی و جنگ مجبور شدند زن بودن خود را فراموش کنند و ظاهر مردانه پیدا کند تا بتوانند از خواهرها و برادرهای کوچکتر خود مراقبت کنند. در مناطق کوهستانی شمال آلبانی اگر در خانواده‌ای سرپرست مردی وجود نداشته باشد، یکی از زنان نقش رهبری را به عهده می‌گیرد و مرد می‌شود.
آنها در زمان جوانی خود نمی‌توانستند در وضعیت اجتماع با زن بودن‌شان خانواده‌شان را سرپرستی کنند و با انتخاب ظاهر مردانه مشغول به کارهای سنگین می‌شدند. قامیل استما که حالا ۹۲ ساله شده از ۲۰ سالگی با ظاهر مردانه زندگی کرده است. او گفته است که زندگی به عنوان مرد تنها راهی بوده که او می‌توانسته به وسیله آن از ۹ خواهر کوچکتر خود مراقبت کند. به تازگی عکاسی اسپانیایی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را از این افراد که به بورنه‌شاس مشهور هستند منتشر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا