اتصال دانشگاه‌ها به سیستم کاریابی‌

محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به جدیدترین آمار ثبت‌نام‌شدگان در سامانه ملی اشتغال وزارت کار، اظهار داشت: ۴۵۸ هزار نفر جویای کار در سیستم کاریابی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. وی افزود: از این میزان افراد ثبت‌نام‌شده ۱۳۵ هزار نفر به کار گمارده شده‌اند که یک سوم این تعداد را دانش‌آموختگان …

محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به جدیدترین آمار ثبت‌نام‌شدگان در سامانه ملی اشتغال وزارت کار، اظهار داشت: ۴۵۸ هزار نفر جویای کار در سیستم کاریابی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از این میزان افراد ثبت‌نام‌شده ۱۳۵ هزار نفر به کار گمارده شده‌اند که یک سوم این تعداد را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
این مقام مسئول وزارت کار با اشاره به جزئیات افراد ثبت‌نام‌شده به ترتیب مدرک شغلی تأکید کرد: ۳۱ درصد از ثبت‌نامی‌ها زیر دیپلم، ۳۳ درصد دیپلم‌ها و ۳۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی یکی از معضلات اصلی در جریان ایجاد اشتغال و ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار را عدم تطابق تحصیلات و نیازهای بازار عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون فرصت اشتغال برای دانش‌آموختگانی که مهارت یا حرفه‌ نمی‌دانند، بسیار کم است.

اکبرنیا گفت:‌ در صدد طرحی هستیم که به دنبال آن افراد در عین دریافت تحصیلات دانشگاهی، سوابق کاری و رزومه در مشاغل مختلف را تجربه کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به اینکه بازار کار از افرادی که دارای مهارت و حرفه خاصی هستند استقبال می‌کند، گفت: بازار کار هم‌اکنون به دنبال افرادی است که دارای فن و حرفه بوده و تکنسین هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ترین مشکلات در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات عدم تعادل در جریان عرضه و تقاضای بازار کار است که عدم مهارت افراد این روند را به وجود آورده است.

وی یکی از پیشرفت‌های رونق در بازار کار ایران را افزایش سرمایه‌گذاری و رونق کسب‌وکار در کشور عنوان کرد و گفت: در مجموع اگر وضعیت بازار کار ایران رونق داشته باشد، به تقاضای ایجادشده هم پاسخ درستی داده می‌شود.

اکبرنیا یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت کار را ایجاد ارتباط میان بازار کار، دانشگاه و مراکز فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: در این خصوص افراد علاوه بر دانشگاه و مهارت به کارورزی می‌پردازند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار افزود: علاوه بر آن‌که دانشگاه‌ها با سیستم‌ کاریابی‌ها و بازار کار ارتباط می‌گیرند، طرحی را دنبال می‌کنیم که زمینه‌های لازم را برای افراد خلاق و کارآفرینان دانشگاهی فراهم کند تا از این طریق هم کسب‌وکارهایی در سطح کشور ایجاد شود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا