علاقه مندی مپنا برای توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز کشور

مدیرعامل گروه مپنا از علاقه این شرکت برای حضور در توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز خبر داد و گفت:‌ همچنان آمادگی داریم تا در طرح توسعه فاز ۱۱ جنوبی حضور داشته باشیم. عباس علی آبادی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار شانا با اشاره به سیاست وزارت نفت مبنی بر توسعه میدانهای …

مدیرعامل گروه مپنا از علاقه این شرکت برای حضور در توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز خبر داد و گفت:‌ همچنان آمادگی داریم تا در طرح توسعه فاز ۱۱ جنوبی حضور داشته باشیم.

عباس علی آبادی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار شانا با اشاره به سیاست وزارت نفت مبنی بر توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز اظهارکرد: براین اساس در هر مناقصه میدان مشترکی که از سوی وزارت نفت برگزار می‌شود و یا پیشنهاد آن ارائه شود، شرکت خواهیم کرد.

وی درباره تمایل این شرکت مبنی بر توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز گفت:‌ همچنان آمادگی توسعه این فاز را داریم منتهی وزارت نفت باید در این باره تصمیم بگیرد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به همکاری این شرکت با وزارت نفت، گفت: مپنا در حال حاضر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در ساخت ماشینهای دوار انجام داده و مدعی است می‌تواند همه نیازهای صنعت نفت را در این زمینه تامین کند.

وی با تاکید بر روزآمد شدن شرکتها برای فعالیت در بازار، تصریح کرد: چنانچه نتوانیم خودمان را روزآمد نگه داریم نمی‌توانیم وارد بازار رقابت شویم.

علی آبادی با بیان این‌که هم اکنون می‌توانیم به تامین نیاز کشور در بخش بویلرها بپردازیم، افزود: ساخت انواع مخازن تحت فشار و سامانه‌های سیستم کنترل پالایشگاهی از دیگر اقدامهایی است که در حال انجام آن هستیم.

وی با اشاره به بومی‌سازی سیستم کنترل پالایشگاهی ادامه داد: با اجرای این سیستم می‌توانیم شاهد روزآمد شدن سامانه‌های کنترلی پالایشگاههای کشور باشیم.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به ساخت بیش از ۱۲ نوع توربین مورد استفاده در صنعت نفت از سوی این شرکت، تصریح کرد: قطعات اصلی این توربینها هم اکنون در مپنا ساخت داخل می‌شود.

وی درباره ساخت کمپرسورهای مورد نیاز صنعت نفت نیز گفت: این کمپرسورها پیش از این با همکاری مپنا با بهترین سازندگان اروپایی و با فناوری غربی ساخته می‌شد و هم اکنون ساخت آنها بومی شده است که در آینده نیز این همکاریها ادامه خواهد داشت.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا