این سیاستمداران پس از اجرای برجام چه گفتند؟

به گزارش افکارخبر،علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از قرائت بیانیه مشترک توسط محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران، اجرای برجام و حصول توافق را نشانه اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی با همت عالی خود و با پشتوانه ملت …

به گزارش افکارخبر،علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از قرائت بیانیه مشترک توسط محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران، اجرای برجام و حصول توافق را نشانه اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی با همت عالی خود و با پشتوانه ملت و درایت مقام معظم رهبری و حمایت رئیس جمهور و دولت توانست آنچه حقش بود بگیرد و سرافرازنه در جامعه بین‌المللی حاضر شود.

وی عنوان کرد: ما فعالیت‌ هسته‌ای را در جهت منافع ملی و حاکمیت ملی دنبال می‌کنیم.

براساس این گزارش، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز با بیان اینکه موارد مذاکرات سختی‌های خاص خود را داشت، گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شد برخی جزئیات در عمل پیچیده بود و حل و فصل آنها به آن آسانی که تصور می‌شد نبود و یک مقدار طول کشید، اما بحمدالله کار انجام شد.

وی درباره اینکه آیا در دقایق پایانی مطالب جدیدی اضافه شده بود؟ عنوان کرد: خیر. برخی مواردی که باید در این مدت انجام می‌شد دارای یکسری ظرایفی بود که برای روزهای آخر مانده بود و باید انجام می شد و بالاخره انجام شد.

به گزارش فارس، حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکرات با ۱+۵ هم درباره علت تاخیر در اعلام اجرای برجام گفت: یکسری مسائل فنی و مقدماتی بود که آژانس می‌باید گزارش خود را تکمیل کند که زمانبر بود. به طور طبیعی پیش‌بینی می‌شد که یک مقدار کار نیاز به بحث‌های بیشتری داشته باشد و خوشبختانه انجام شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای برجام عنوان کرد: این موضوع شاید یکی از پیچیده‌ترین مسائل بود و امروز روز به نتیجه رسیدن بود و به نتیجه مورد نظر رسیدیم.

وی با بیان اینکه لحظات سختی بود، افزود: به نکته‌ای رسیدیم که دنبالش بودیم و با نتیجه خوب به کشور برمی‌گردیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره طولانی شدن زمان اعلام اجرای برجام و صدور بیانیه مشترک ظریف و موگرینی خاطرنشان کرد: برداشت‌های متفاوتی از برخی موضوعات بود و این مسائل باید مطرح می‌شد. بعضی وقت‌ها این مسائل پیش می‌آید و اختلاف نظرها بود ولی بحمدالله آنچه که حاصل شد مورد نظر ایران بود و الحمدالله ملاحظات ما به طور کلی و دقیق اعمال شد.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه نیز بعد از اجرای برجام عنوان کرد: ملت بزرگ ایران پس از سال‌ها تحمل تحریم‌های ظالمانه، از امروز یکشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ با اعلام رسمی اجرای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و پایان این تحریم‌ها، ثمره شیرین پایداری و جهاد خاموش خود را خواهد چشید. مبارک باد این پیروزی.

ظریف و موگرینی با صدور بیانیه‌ای مشترک اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را اعلام کردند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا