فرش قرمز کاخ الیزه برای تروریست‌ها

به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیاست مخرب تزریق سلاح از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس به منطقه همچنان ادامه دارد. این سیاست در راستای استراتژی بی ثبات سازی منطقه و تشدید بحران‌ها و منازعات داخلی میان ملت‌های مسلمان صورت می‌گیرد. یک منبع در وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده است که عربستان درحال بررسی …

به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیاست مخرب تزریق سلاح از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس به منطقه همچنان ادامه دارد. این سیاست در راستای استراتژی بی ثبات سازی منطقه و تشدید بحران‌ها و منازعات داخلی میان ملت‌های مسلمان صورت می‌گیرد. یک منبع در وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده است که عربستان درحال بررسی خرید چند صد دستگاه تانک است و اهتمام ویژه‌ای به تانک‌های فرانسوی از نوع “لوکلرک” دارد که ارتش امارات نیز چندین دستگاه از آن را به خدمت گرفته است.

این خبر نشان دهنده استمرار سیاست مخرب تزریق سلاح به منطقه و در نهایت تشدید منازعات گسترده در این حوزه جغرافیایی است. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت:

نخست اینکه فرانسه طی هفته‌های اخیر و متعاقب وقوع حملات تروریستی پاریس در صدد است خود را به عنوان یکی از قربانیان تروریسم مورد شناسایی نظام بین‌الملل قرار دهد. در این خصوص فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که پس از حملات پاریس شاهد افزایش نسبی محبوبیت از دست رفته وی هستیم، سعی دارد از این فضا در راستای بهبود موقعیت حزب سوسیالیست در داخل کشورش استفاده کند. اما سوال اصلی اینجاست که فرانسه قربانی کدام تروریسم شده است؟! پاسخ این سوال به اندازه‌ای مشخص است که نیاز به تفسیر ندارد.حملات تروریستی پاریس توسط طرفداران جریان‌های تکفیری و داعش صورت گرفته است. جریان‌هایی که آبشخور فکری و تسلیحاتی آنها عربستان سعودی است. از این رو پاریس مشغول خدمت رسانی به تروریست‌هایی است که خود عملیات پاریس را طرح ریزی و اجرا کرده اند. از این رو مقامات فرانسوی به صورت غیر مستقیم و مستقیم در ارتباط با تروریست‌هایی هستند که عملیات پاریس را ترتیب داده و اجرایی کرده اند.

نکته دوم اینکه مقامات فرانسوی خود نیز آگاه هستند که بسیاری از تسلیحات صادراتی آنها به قطر و عربستان سعودی در اختیار تروریست‌های داعش و النصره قرار می گیرد. این قاعده در خصوص کشورهای دیگری مانند آلمان و انگلیس نیز صادق است. این سلاح ها با دو یا چند واسطه در اختیار تروریست‌های داعش و النصره در عراق و سوریه قرار می‌گیرد. از این رو معاملات تسلیحاتی میان کشورهای غربی و عربستان سعودی به مثابه معامله تسلیحاتی غیر مستقیم این کشورها با داعش و دیگر گروه‌های تکفیری و تروریستی مورد ارزیابی و تحلیل قرار می گیرد. چنین چرخه ای طی سال‌ها و ماه‌های اخیر در سوریه و عراق ادامه داشته است. اساسا یکی از اصلی ترین دلایل فرسایشی شدن نبرد در منطقه، تزریق همین سلاح‌ها به کالبد منطقه است. در این خصوص عربستان سعودی به عنوان مصداق بارز تروریسم در منطقه نقش واسطه گری را ایفا می کند که سلاح‌های ارسالی از سوی غرب را در اختیار داعش و گروههای تکفیری مورد حمایت خود قرار می دهد.

نکته سوم اینکه فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه همچنان در خصوص حادثه تروریستی پاریس آدرس‌های نادرست و غلطی را به شهروندان خود مخابره می‌کند. مخابره و ارسال این آدرس‌های نادرست معلول سیاست‌های کلان منطقه‌ای پاریس در حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری است. این سیاست کلان پاریس حتی پس از وقوع حملات تروریستی در پایتخت فرانسه تغییر نکرده است. بسیاری از تحلیلگران و گروه‌های حامی صلح در فرانسه تصور می‌کردند که پس از وقوع حملات تروریستی پاریس، دولت فرانسوا اولاند صادرات سلاح به دو حامی منطقه‌ای داعش یعنی قطر و عربستان سعودی را متوقف سازد اما نه تنها این اقدام صورت نگرفت بلکه در ادامه شاهد تشدید روند صادرات سلاح از سوی فرانسوی‌ها به ریاض بوده‌ایم. مسلما محصول این اقدام تقویت تروریسم در منطقه و بازگشت آن به سوی فرانسه خواهیم بود.

مقامات فرانسوی در حال ارتکاب همان سیاست‌های خطرناک و وقیحانه خود در حمایت غیر مستقیم از گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه هستند. بدیهی است که بازتاب و انعکاس این سیاست‌های حمایتی در آینده ای نزدیک فرانسه را فرا خواهد گرفت و حوادثی مشابه حوادث تروریستی پاریس را در این کشور پدید خواهد آورد. در این خصوص رئیس جمهور فرانسه دیگر نمی‌تواند با ارسال و مخابره آدرس‌های نادرست به شهروندان فرانسوی آنها را فریب دهد. از اکنون زنجیره حمایت تسلیحاتی فرانسه از تروریست‌های داعش و النصره موضوعی مسلم و غیر قابل انکار است. مسئله‌ای که بازتاب آن در آینده‌ای نزدیک دامنگر پاریس و دولت فرانسوا اولاند خواهد شد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا